måndag 6 december 2010

Självständighetsbrunch..

..bjöd jag på i morse åt våra gäster. Den gick i julig anda och jag var uppe tidigt o fixade egen julmusli samt bakade julscones och julknäcke så att det skulle vara alldeles nybakt. Å det var så mysigt och det var så gott! Detta gör jag om närmare julen!! Dessutom drack vi glögg och åt av gårdagens chokladfudge som våra gäster också var med o fixade igår kväll.  Mmm! Eget bakat knäckebröd måste vara något av det godaste som finns, förutom choklad då ;)

Nu har också allt julgodis stelnat till och kommit på plats. Blir att mysa i soffan med en bra film eller bok ikväll och mumsa "lite".  Får se hur länge det räcker..hmmm...fast jag var och skidade 20 km idag på eftermiddagen så lite lön för mödan måste jag ju få ;))

Jag brukar ofta baka pepparkakor på självständighetsdagen och hade också planerat lite på det i år också men nu blev det så mycket annat fixat att det får vänta till nästa helg. Måste ju ha något att baka då också ;)

Härliga chokladmuffins hittar ni hos Vita rosor och förgätmigej och här är receptet!

6 kommentarer:

  1. Vad flitig du är på morgnarna och i skidspåret! Låter gott med hembakat knäckebröd! Hur gör du det?

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  2. Dina gäster blir nog väl omhändertagna! Låter riktigt mumsigt :)
    Du har så julfint!

    SvaraRadera
  3. Dina gäster har haft en super helg hos er.

    Du är verkligen värd godis efter 20 km i skidspåret!!

    SvaraRadera
  4. Tyvärr är jag fullbokad alla helger fram till jul, annars hade man bokat in sig en helg där! ;o)

    SvaraRadera
  5. Oj vad allt ser gott ut! Och riktigt juligt! Man får verkligen stämmning av din blogg!!!!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är förskräckligt att kika in hos dig dessa veckor, man blir ju alltför sugen på allt gott du håller på med:) Och skidsugen blir jag också.Ska försöka få "ledigt" på söndag, kan vi inte åka tillsammans då? Smsa mig om det passar! Kram Anna

    SvaraRadera