fredag 17 december 2010

Hyacint

Mina fina hyacinter håller på att slå ut :)

Bloggerskan somnade ifrån sitt blogginlägg igår och därför blir det två stycken idag :)Det här första blir riktigt kort med ett recept på Varm kryddchoklad som passar bra att ta med på utflykten:

1 liter mjölk
100 g mörk choklad
2 msk socker
1 stärnanis
2 kanelstänger
2 krm stött kardemumma

Värm mjölken och blanda ner ingredienserna. Häll upp i en termos.Ta bort kryddorna innan du serverar chokladen!

Det är mysigt med vinterpicknick!

3 kommentarer:

  1. Jag väntar faktiskt på att få åka på många vinterpicknickar över jullovet!
    Nu ska jag göra lite julgodis :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med hyacinter och amaryllis nu! Du tipsar om så fina recept och jag håller mest till i mitt rum i skolan, hela helgen! Hoppas vi ses på festen då! ♥

    SvaraRadera
  3. Mmmm...kan känna doften av hyacinten. Måste nog åka och hämta hem imorgon jag också, bra att ha nära....
    Ha en riktigt skön helg!!

    SvaraRadera