torsdag 9 december 2010

Amaryllis


Jag fick en amaryllis av mina "gympadamer" när kursen jag håller tog paus över julen och den blommar så underbart vackert just nu!


Det är inte mycket jag hinner se av dagsljuset just nu..det är mörkt när jag åker till jobbet på morgonen och mörkt när jag kommer hem igen. Men det är en speciell charm att var ute på vinterkvällarna också! 


På bloggen Postgårdsromantik som har inriktning på matlagning, vinval, pyssel osv. hittade jag bl.a. mumsiga julgodisrecept. Speciellt rubriken på det ena fångade mina ögon: Dessertvin serverat i hemmagjorda chokladformar!! Det här blir något att prova på till något av julens många event!



3 kommentarer:

  1. Vita amaryllisar är så fina!
    Nu ser jag att du hittat en blogg som jag inte besökt tidigare. Bra med både blogg och recepttips :)
    Nu är det verkligen mörk (och svårt att få till bra foton) men det tar inte länge innan det vänder och dagarna börjar bli ljusare igen!
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  2. Vita amaryllisar är så vackra!
    Så bra att varva gympa med godisätande. Här blir det mest godisätande och mindre gympa ;). Receptet på chokladmandlar såg spännande ut! Jag hoppas hinna prova det!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag har också satsat på vit amaryllis! Så roligt att få se dig i går! :o) Ha en skön kväll! ♥

    SvaraRadera