torsdag 23 december 2010

Dan före..

Gick på julledigt i går och firade in med nötter, vindruvor, pepparkakor, choklad och romrussinost. Osten är jättegod och om ni hittar den i någon ostdisk skall ni pröva..mmm!  Jag har i alla fall köpt min på MiniMani i Vasa.

Det har blivit lite uppehåll i min chokladkalender de senaste dagarna..har haft så mycket program..men idag skall vi kika in hos Lyckoslanten. I måndags var jag på besök till mitt gamla jobb och fick uppleva en stämningsfull julfest med sång, musik, julevangelium, teater och ringlekar! :) 


På tisdakvällen hade jag full fart med att förbereda julens rätter. Julmiddagen Som sagt lite  Monika Ahlberg inspirerad i år. Har granrisgravad lax och Apelsingriljerad julskinka (recept  Tove nr 10) på G. Receptet på glöggsill är från Leif Mannerströms bok.  Sen blir det också traditionsenligt köttbullar, morotslåda och diverse andra smårätter. Skall fortsätta ikväll och fixa till det sista. Lite smaskens till Kalle Anka glöggmyset skall vi också ha! 


Igår fick jag också uppleva en mycket fin förmiddagsjulfets som också bjöd på sång, dikter och ett mycket fint julevangelium á la nätet!!

 Önskar alla en riktigt  GOD JUL!!

5 kommentarer:

  1. Oj, nu blev jag förvånad... Tänk att jag hade ett recept med choklad i! Den där "The power of love" med Frankie goes to Hollywood har jag på skiva och videon har jag sett någon gång tidigare. Tack för att du påminde mig om den!
    Ha en riktigt skön och god jul Jessica! ♥

    SvaraRadera
  2. GOD JUL! ♥

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du får en riktigt skön jul tillsammans med nära och kära!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  4. Tack för ert fina julkort! Tyvärr har jag inte skickat ett enda julkort i år, men i stället vill jag skicka en varm jultanke till er! Kanske vi kunde ta lite whiskyprovning snart?;) God jul och Gtt Ntt År från Linda, Peter, Tilde & Oskar

    SvaraRadera