söndag 19 december 2010

4e advent

Varm choklad på kanelchokladklubbor..

..var mysigt gott idag efter skidturen! De är också Monika Ahlberg inspirerade och receptet finns i hennes bok Monikas jul och från den boken finns också några recept i Tove Hem & trädgård nr 10.Min julafton kommer också att vara lite Monika inspirerad.:)

Chokladklubborna var enkla att fixa..smälte 200g mörk choklad i vattenbad och satte i små konfektformar. Lät det stelna lite och stack sedan ner kanelstängerna och lät chokladen stelna helt. Värmde mjölken (2dl), stack ner två chokladklubbor o rörde om!! Super!

Enligt receptet jag utgick ifrån skulle det räcka till 8 klubbor men kanske pga att jag hade små formar fick jag det dubbla till antalet. Så jag satte hälften med kanelstänger och andra hälften med polkastänger:)) Jag använde som sagt då 2 klubbor per 2 dl mjölk men det varierar säkert beroende på formarnas storlek. 

Har också börjat med lite julklappspaketering idag!

Tiden springer iväg! Gonatt!

4 kommentarer:

  1. Men nu har jag missat flera inlägg ser jag!
    Alltid nya spännande recept här hos dig :)

    SvaraRadera
  2. Oj man får verkligen jul feelings här!!! Tack för din fina blogg som muntrar upp och nu ger julstämmning!kram! Ps lyckost den som får det fina paketet!

    SvaraRadera
  3. Jag blev inspirerad av Dina julklappar! Hur har Du fått till hjärtanen?? Klubborna både låter och ser suveränt goda ut!

    /Lena

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt recept! Jag önskar dig en God Jul och hoppas en snäll tomte kommer på besök ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera