lördag 18 december 2010

Julklapp

Leif Mannerströms julkokbok

Den här kokboken damp ner i brevlådan häromdagen. Den skall min morfar och hans fru bl.a få i julklapp. Jag kan skriva det här för jag vet med absolut säkerhet att de inte kommer att läsa detta!!:)Genom kokboken vill Mannerström inspirera till en jul med riktigt "gammaldags", traditionella julrätter som är hemlagade från grunden. Jag har tjuvkikat lite i boken o hittade några recept att lägga bakom örat till julbordet ;))Det är ju dags att böraja planera det nu i helgen så man hinner börja få hem och fixa till julens alla godsaker..!

Det finns ju så många andra trevliga julkokböcker också att bläddra i, får hålla upp ögonen när jag följer med sambon till Vasa idag på lite uppköp..


Idag kikar vi på receptet med chokladmoussetårta hos Livet på Vestergård!

1 kommentar:

  1. Kan tänka mig att din morfar surfar lika sällan som mina föräldrar! ;o) Den där kokboken har jag konstigt nog inte! Imponerad över alla dessa chokladrecept som du hittar varje dag1 Hoppas det blev lyckade uppköp! ♥

    SvaraRadera