lördag 18 december 2010

Glöggmys

Glögg, pepparkakor, mjuk pepparkaka och polkamaränger!!

..och polkamarängerna var supergoda!! :) Det var första gången som jag bakade maränger men blir nog att pröva på fler varianter.
Polkamarängerna var från Monika Ahlberg och receptet hittar ni här! (Jag använde dock ingen karamellfärg i mina maränger). Härlig sida recept.nu tycker jag!

Annars blev det en lyckad dag i staden. Var egentligen meningen jag skulle åkt skidor idag men temperaturen visade -20 grader.  Nu är i alla fall julklapparna klara och nästan all mat till julaftonen handlad. Suveränt! Bara att sätta igång med koket i veckan nu då..lägga in sillen, grava laxen, koka julskinkan, göra senap..:))

Chokladreceptet är följande och hittades på bloggen Vit som snö!

1 kommentar:

  1. Glöggmys på dig från mig! Nu har jag fixat utställningen... snart! Hoppas vi ses i morgon kväll! Kanske du hjälper mig med herdarna! ;o)

    SvaraRadera