måndag 7 september 2009

En dag i Frönässkogen





Söndagen tillbringades i motionens och skogens tecken. Efter en lång sovmorgon konstaterade jag att det var vindstilla och perfekt väder för en cykeltur. Rutten gick via Frönäs och Viitaniemi och där precis mellan dessa byar cyklade jag förbi denna skylt "forngravar". Jag har ju kört förbi där flera tusen gånger på väg till och från jobbet men nu när jag kom med cykel fick jag plötsligt för mig att stanna till och gå på upptäcktsfärd;) och visst fann jag forngravar, 2 st.:) Dessutom hittade jag också något annat, nämligen massvis med blåbär. Så efter att ha cyklat hem igen ringde jag upp en "blåbärskumpan" och så bar det av till skogen igen..perfekt att få avsluta dagen med en blåbärssmoothie (naturell yoghurt, banan, blåbär, havregryn och apelsinsaft..mmm!)

1 kommentar:

  1. Tänk att de har bevarats så bra, ser precis likadana ut som jag minns dem. Nostalgi!
    - A-L

    SvaraRadera