torsdag 10 september 2009

Shopping bland hälsohyllorna





Det blev verkligen en shoppingkväll i hälsans tecken och jag gjorde många fynd;) Jag gjorde en underbar upptäckt i affären "Vasa Naturkost" (bredvid Waynes Coffee). Har vetat om affären sedan tidigare men har bara varit in där en gång och det var som om jag skulle se affären med helt andra ögon nu och där fanns massvis med intressanta produkter!!! Rekommenderar verkligen ett besök där och trevlig personal dessutom som verkligen tog sig tid att diskutera! Där köpte jag några nya teer: Yogi tea Choco och Clipper green tea echinacea. Mera info om yogi teerna finns på www.yogitea.nl.
Hittade också Urtekram spelt flakes där och torkade Gojibär. Samt Urtekram Henna Shampoo, aloevera balsam och tea tree tankräm. Urtekram är danskt och har ekologiska naturprodukter och kroppsvårdsprodukter. Mera info på www.urtekram.dk. Spelt flaksen innehöll en del socker men jag har också tidigare haft majs flakes från Urtekram som var helt utan socker.
Jag hade ju sökt produkter med bl.a goji bär så roligt att hitta. Men diskuterade med personalen i affären och de sa att våra egna bär som blåbär och speciellt svarta vinbär var minst ligga nyttiga och menade att vi verkligen borde uppskatta våra egna bärs nyttigheter. Och det har de ju rätt i!!!

Köpte också mera spelt knäckebröd, spelt mjöl samt linfröolja. Linfröoljan är rik på för cellerna och fettämnesomsättningen viktiga fettsyror.

Vill samtidigt här också tipsa om Rosenseriens produkter som jag använder av sedan tidigare. Rosenserien är en svensk biologisk hudvårdsserie och mera info finns på www.rosenserien.fi. Jag använder bl.a Rosenvatten och aloe specialkräm därifrån.

Vasa Naturkost fyller 50 år i år och ordnar en Hälso- och friskvårdsmässa i Vasa 3-4.10 2009 vid Academill om någon är intresserad. Mera info på www.vaasanluonnonravinto.fi.

Mera information om olika naturkroppsvårdsprodukter (serier) hittas på www.a-store.nu. Chokladserien låter ju intressant ;) mycket annat också...

Nu har det blivit sent så nu är det gonatt och borstning av tänderna med nya tandkrämen!!;) Jag stiger ju upp lite tidigare om morgnarna nu också för att hinna sträcka och böja på mig:)

Jo förresten.. köpte ju en present ikväll också för skall på 12-års kalas imorgon Skoj!!

2 kommentarer:

  1. Äntligen hittade du de där Goji-bären, men bra att veta att man inte behöver gå över ån efter vatten. Jo den där affären är bra och jag brukar ofta gå in där eller dess "lillasyster" i Saluhallen. Undrar över den där presenten!? :o) A-L

    SvaraRadera
  2. Jag har inte varit inne på nån dag nu, så jag hade mycket att läsa ikapp. Tack för din kommentar i min blogg, alltid roligt. Jag läser nog alltid din, men hinner inte alltid kommentera.
    Vilken kunskap du bestitter om mat osv. Verkligen intressant att läsa. Önskar att jag hade tid och ork med sånt också. Måste ju ge en enorm energi kick?! Men som mamma får jag ofta lägga mina intressen och behov till sidan, fast det börjar bli bättre nu när han är så pass gammal.
    Men det vore jätte roligt att ta en träff och diskutera mera. Just Rosenserien vet jag många som är nöjd med. Jag har testat xx-antal fabrikat och skulle gärna testa deras produkter också!
    Kram

    SvaraRadera