lördag 26 september 2009

Nya fynd i hälsohyllorna


Dessa är de två senaste fynden i hälsohyllorna: Rose Deo Crystal och kristallsalt från Himalya.

Deodoranten är från Urtekram som jag tidigare köpt schampoo, balsam och tandkräm från. Den är 100% naturliga ämnen. Jag var lite skeptisk till om den skulle funka först men jag är helt nöjd med den. Har ju inte provat den i nå sommartemperaturer men den funkar i alla fall bra i höstklimat och vid gympapass:)

Kristallsaltet innehåller hela 84 st mineraler och spårämnen och på nätet kan man läsa att det kommer från ett flera hundra miljoner år gammalt saltbergsområde i Himalya. Saltet blir brutet i norra Indien och är en oförändrad naturprodukt som bl.a hjälper kroppens syra-bas balans. Förutom saltets vanliga användning vid matlagning kan man också bl.a använda det till en del "hemma-spa" behandlingar vid dusch och bad! Om ni vill veta mera om saltet får ni läsa på nätet.

Jag skall börja använda saltet nu genast. Min kära fästman och privata kock:) håller på i köket och försöker fixa lite snacks genom egentillverkat chips. Tunna potatisskivor som saltas (+önskvärd krydda) och så in i ugnen tills krispiga och passlig färg. Har provsmakat lite med endast salt och det var riktigt gott. Han får fixa en omgång med kristallsalt åt mig nu också:) Han kan vara lite svår att övertyga med alla mina "joånor" ibland så vi får köra lite dubbel-käk;)

2 kommentarer:

  1. Han får gärna göra lite chips till mig med!haha!
    (ni får komma på kalas på fredag om ni vill och hinner)

    SvaraRadera
  2. Enligt min näsa är deodoranten bra! :o) Det där med chips låter intressant (även om jag aldrig äter chips), likaså saltet. Jag kör med flingsalt. Ha en skön söndag! - A-L

    SvaraRadera