torsdag 3 december 2009

Fruktig kycklingsallad med bulgur samt Vecka 9


Här kommer ett recept på en enkel, snabblagad och mycket god sallad!

Följande ingredienser behövs:

Bulgur

Apelsin
Mango
Avokado
Stekt naturell strimlad kyckling kryddad med curry o lite svartpeppar

Persilja
Cashewnötter

Tilllagning: Blanda önskad mängd ingredienser o toppa med persilja och cashewnötter!
MUMS!


I veckan kom också beställningen från dermoshop www.dermoshop.fi och de här två produkterna kom hem till mig. Dermosil Primo Kroppsolja som består av 100% naturliga ämnen samt en svart Ögonpenna/ Naturkosmetik med råvaror som till 100% härstammar från naturen. Det här med naturliga sminkprodukter är också något jag tänker satsa mera på i framtiden!
p.s här får ni förresten också träffa Manfred som fått flytta till bloggplatsen!

Jag har råkat "stanna upp" på vecka 9 nu några veckor men skall nästa vecka ta mig vidare till vecka 10. Vecka 9 har handlat om att tillföra mera glädje, lust och lek i tillvaron.Att man skall se positivt på tillvaron och stanna upp och göra saker som gör en glad! Här hittade jag också receptet på Chokladhavrekakor som skall gräddas här senare ikväll..mmmm..receptet på dem kommer i helgen och då berättar jag också mera om vecka 9!

3 kommentarer:

  1. Att tillföra mera glädje, lust och lek i tillvaron är verkligen något vi måste satsa på nu. Bort med allt det negativa! Sallade verkar enkel att göra så det får kanske bli i helgen. manfred... ;o) ~A-L

    SvaraRadera
  2. Jag hittade din blogg via "Livet på Vestergård":)). Det är så roligt att läsa då man vet vem personen är som skriver. Massor med mumsiga recept har du också. Kanske vi träffas i poolen i morgon. Ha de bra!!!

    SvaraRadera
  3. Håller fullständigt med om att vi behöver mera glädje, lust och lek i tillvaron ! Men man får aktivt jobba på det. ha en mysig fredag! Kicki

    SvaraRadera