tisdag 29 december 2009

Barnasinnet...


Efter allt snöande har nu hela världen blivit vit!Härligt!

Snögubben från igår kväll hade nu också utnämnt sig till "Lutande snögubben i B....." :) Lite översnöad var stackarn också! "Liten" som jag är då barnasinnet kommer krypande kunde jag förstås inte motstå att göra årets Första och Sista Snögubbe...som B så snällt frågade då jag kröp omkring på marken...ÄR DET ROLIGT?????? ;)






Barnasinnet höll sig dock också fortsättningsvis framme ikväll då jag tillbringade kvällen i pulkbacken intill ruinerna i Gamla Vasa. Man kan uppleva mycket där vid ruinerna...trollsk stämning med sagorockarna Thoby Loth (augusti 2008) och som nu..härlig vinterkväll med mycket skratt då "gamlingarna" ger sig ut i backen..:)..med glögg och pepparkakor på backkrönet som ett extra plus!

Nå, väl hemma nu är det dags att pröva en av årets julklappar..spikmattan! Som ni ser tar jag ännu det säkra före det osäkra och håller sockorna på! :) Spikmattan har ju varit uppskattad i var och vartannat hus under en tid men den har faktiskt inte hittat hit förrän nu..(trots att jag själv gav bort en i julklapp förra året:) Ni lär få höra ett utlåtande senare..

En annan trevlig "grej" som hittat hit är huvudmassören, vars uppgift är att massera de miljontals nervändar som finns i hårbotten samt nackens känsliga zoner. Det står att den bl.a ska vara avkopplande för kropp o själ, aktivera kroppens egna positiva energi, lindra huvudvärk osv. ..och det är verkligen en skön känsla som sprider sig i kroppen så måste hålla med om att det är väldigt avslappnande! Väldigt uppskattad!

Nu dags för spikmattan, önskar mig själv LYCKA TILL! :)

2 kommentarer:

  1. Vilka trevliga bilder! Ännu har jag inte gjort någon snögubbe eller snöängel, men kanske nästa år! Alltså snart! Vilket spännande ljus du fick med i bilderna från ruinerna! Här fick vi spikkudde i år. "Huvudnaggaren" har jag prövat på någon mässa, så du får säga om den är värd en satsning. Gott Nytt År här om vi inte syns där! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder. Spikmattan använder jag nu som då och huvudmassören gav jag faktiskt bort som julklapp i år( eller hm... nu får jag säga i fjol)Härligt då man får ha barnasinnet kvar :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera