måndag 21 december 2009

Årets motionär 2009


Idag mottog jag en väldigt fin utmärkelse "Årets motionär i Korsnäs 2009". Här syns bl.a. den fina blombukett, vandringspokalen samt min egen pokal som jag fick Jag blev överraskad men väldigt glad när jag blev uppringd om att jag skulle få utmärkelsen!!



Jag bara älskar solnedgångar!

Fastän man ibland nästan "fryser ihjäl" på vintern och blir irriterad på all snö som finns överallt och bilrutorna som skall skrapas hela tiden..har verkligen vintern sin charm! För mig är det skidåkningen som sporrar mig nu..nästan 100 km avverkade hittills..men det finns också mycket mera som är härligt med vintern..skridskoåkning, långa turer på isen, mysiga picknickar i solskenet, sparkturer, tända en brasa på gården och grilla under en stjärnklar himmel..ja det var bara några saker det! Alla har vi våra favorit platser i naturen och det där var mina under vinterhalvåret!

I fredags tände vi en brasa och grillade korv ute på gården! Korv hör annars inte till min favoritmat men under en stjärnklar himmel, en vinterkväll ,kan det vara så underbart gott!

Njut av vintern och ta vara på tiden utomhus allihopa!

2 kommentarer:

  1. Men grattis, grattis ! Den utmärkelsen är du verkligen värd!
    Det låter så mysigt och roligt med alla dina utomhus aktiviteter :)
    Ha det bra i midvintertidens hårda köld :)

    SvaraRadera
  2. Hördu, när vi träffade dig i går och du pratade om motionspris, visste jag nog inte vad det var frågan om! trodde det var typ en tävling. Men det tar en stund att smälta och vem skulle få det priset om inte du! Va fint du skriver om aktiviteterna. Ja gå ut och grilla en kväll låter mysigt! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera