fredag 25 december 2009

Juletider


Det har ju verkligen varit härligt julväder och många timmar har spenderats ute i snöyran, något som Majsan uppskattat! Även matte har uppskattat skidturerna, promenaderna samt att sparkaren också letats fram från sin gömma då väglaget erbjöd till härligt sparkväder på julaftonen.




Vi har också njutit av god mat under uppesittarkväll, julafton samt den årliga picknicken ute i skog och mark på juldagen. På juldagen hör det också till att njuta av den julklappsbok som tomten brukar komma med.. i år blev det Camilla Läckbers "Fyrvaktaren"!



Jag hade lagat egen senap till julbordet med recept från Vasabladet "Otis senap", den blev god men ooootroligt stark :)


Dessa trevliga vantar kom också tomten med (från Strandgumman) och de fick komma med på juldagens picknick...



Hoppas alla har en trevlig Jul!

3 kommentarer:

  1. Trevliga bilder! Bra med de där skyltarna så man vet vad det är frågan om för tillfälle! ;o) När jag var på finska bokhandeln såg jag "Fyrvaktaren" och jag visste att det skulle bli en julklapp hos dig. Picknick så här års låter trevlig och det ska jag föreslå för mina herrar! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder!
    Vi har också picknick på gång, kanske i morgon.
    Nu väntar snart en promenad. Ha en riktigt bra fortsättning på julen !Kicki

    SvaraRadera
  3. Vackra vinterbilder! Julvädret kan inte bli bättre :)

    SvaraRadera