söndag 14 november 2010

Vintern är på kommande..

.. och det ser jag ju mycket fram emot. Hoppas kunna ta en skidtur i veckan!! (håller tummarna för fortsatt vinterväder) :)  Härligt med en lång promenad i skolskenet var det i alla fall i dag. Promenaden var också uppfriskande för mina muskler som fick sig en riktig omgång i går på ett gym i Vasa. 3 st pass deltog vi i, min vän J och jag. Roligt, roligt var det! (men tror vi erkänner båda att vi är lite möra i kroppen idag ;)
Passen vi deltog i var:
* BODYPUMP-styrketräning med skivstång, step-upbräda och vikter. (förbättrar bl.a styrkan samt hållfastheten i skelettet)

*BODYBALANCE- blandning av yoga, tai chi och pilates som gör en fokuserad och lugn. Man tränar styrka och rörlighet till lugn musik. (bl.a stärker mag- och ryggmuskler, starkare och smidigare i kroppen, förbättrar rörlighet och balans, minskar stress och spänningar, förbättrar hållningen, ökar koncentrationsförmågan)

*ZUMBA-konditionstränande rytmisk dans

Det är lite synd tycker jag att jag bor så långt bort från gymmet i staden att jag inte kan gå där regelbundet. Nog finns det ju ett trevligt utbud här på landet också men skulle vara roligt att kunna variera ännu mera.T.ex zumba är ju väldigt populärt här i mina trakter nu o det har jag gått på ganska mycket. Roligt att få släppa loss o dansa till skön musik! :) Bodypumpen har jag prövat på några gånger tidigare och det passar mig bra. Bodybalance var det första gången jag prövade och det var otroligt roligt tyckte jag. Rummet var uppvärmt, svag belysning, tända ljus och lugn musik. Man riktigt kände hur bra det var för kroppens inre och efteråt kände man sig alldeles lugn och avslappnad. Detta tror jag många skulle ha nytta av i vårt samhälle, även jag, och jag kommer definitivt att gå fler gånger. Sedan finns det också andra träningsmetoder jag skall pröva men det berättar jag  senare när jag väl prövat dem!! ;)
Om man som jag inte har möjlighet eller om man inte har tid att gå regelbundet lönar det sig att hålla koll efter öppet hus dagar på gymmen eller så kan man kanske som jag gjort några gånger tidigare betala en engångsavgift och så får man gå på så många pass man vill under en dag! Den här gången hade jag en snäll kompis och fick följa med på hennes kompispass. TACK J!! :)

Vi avslutade dagen med att möta upp en kompis på ett cafe och njuta av en god sallad, chokladkaka o varm choklad! Mmmmm! Idag har jag också fått njuta av godsaker då vi firat Farsdag!! Grattis till alla pappor!

Önskar alla en trevlig vecka!

p.s märker av julstämning i alla bloggar nu men den har inte infunnit sig riktigt här ännu. Kanske till helgen, vi får se! :) Dock har jag hunnit avslöja en julklapp som min kära sambo köpt till mig då jag rotade runt i skrubben efter borttappade vantar idag!!! Ajdå!! ;)))) men det var ju precis vad jag ville ha!! :) Tack snälla säger jag i förskott! :)..och ja, jag avslöjade att jag hittat julklappen!

1 kommentar: