söndag 28 november 2010

1:a advent

Adventssiffrorna har jag köpt via nätet från Talo Maalla, vars julbutik jag planerar att besöka nästa lördag!

Julen är officiellt här för min del och det firades med att tända första ljuset (fast egentligen tjuvstartade jag med det igår kväll vid middagen :) vid frukosten i morse. Sedan for jag återigen iväg på julmarknad tillsammans med min mamma och idag var siktet inställt på Stundars. Där var det mysigt som vanligt om än lite kallt. Men då fick vi värma oss med glögg! Som överraskningsvis såldes av en som jobbar på mitt nya jobb! Vi passade också på att besöka den lilla mysiga butiken lilla Eden. Lite småsaker fick följa med hem idag som jag visar senare. Igår var det dåsom sagt också dags för den traditionella, enkla lilla-jul middagen som i år bestod av köttfärslimpa, potatis, sillsallad, sill  samt smarrig chokladkaka och glögg till efterrätt..mmm! 

Och nu är det också dags för Projekt Chokladkalendern  och idag kikar jag in hos Gugis Pärlor som förra helgen bjöd på ett smoothie recept som låter riktigt gott:Kanelchokladsmoothie..! :)

Hoppas ni alla har haft en fin första advent!!

5 kommentarer:

  1. Jag skulle gärna ha besökt Stundars julmarknad men tiden räcker inte till allt.
    Ha en fin fortsättning på första advent!

    SvaraRadera
  2. Hej! Det var säkert jättemysigt på Stundars julmarknad!! Det blev inte att jag åkte dit i år men visst knyckte det och drog litet åt det hållet också... Fast den här kölden som har varit idag kunde gott ha väntat ett tag!

    Ha det gott!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig varit på stundars julmarknad och inte blev det i år heller. Blev att sitta inne i värmen i stället.
    God lilla juls middag du åt, även jag fick en mycket god middag här på uf lokalen före dansen i går kväll.
    Ha en bra arbetsvecka!

    SvaraRadera
  4. Jag skulle oxå ha velat till stundars men jah...Jätte fin adventljusstacke du har!

    SvaraRadera
  5. Hm... hann ju inte till Stundars när jag var i Gamla stan!

    SvaraRadera