onsdag 17 november 2010

Boktipset: November

3 första böckerna i serien av Janet Evanovich

Så här i höstmörkret kan det vara bra med trevliga, lättsamma böcker som piggar upp tillvaron. Vad passar då bättre än böckerna om prisjägaren Stephanie Plum av Janet Evanovich

Böckerna handlar alltså om prisjägaren Stephanie Plum som lyckas trassla in sig i ett fall värre än ett annat. Därtill har hon sin knasiga familj i närheten dit bl.a. hennes extrema mormor Mazur tillhör :)Som om inte det vore nog har hon också sina känslor för polisen Joe Morrelli samt den "farliga" prisjägaren Ranger att tampas med! Ett riktigt virrvarr av härligheter! :))

Nu har också skidspåret vid Vargberget tagits i bruk och jag har skidat två gånger den här veckan. Och det var så roligt även fast ni kanske inte tror mig! ;)och så har det börjat nästla in sig lite julkänsla här hos mig också när jag kikat runt på bloggarna. Och då är det ju julmaten och julgott som kommer i första hand och 2 tidningar blev det den här veckan..Matmagasinets julspecial och Lantlivs julspecial. Massor med härliga recept! Så nu skall jag avsluta här och bläddra i dem innan jag sluter ögonen..

4 kommentarer:

  1. Så effektiv du har varit på sistone, nåja alltid, i skidspåret och med all gympa och alla böckerna! Den knackar nog på så sakteliga den där julkänslan! ♥

    SvaraRadera
  2. Det är alltid bra att få lite boktips.
    Trevligt att din skidsäsong har startat. Jag vet ju att du trivs i skidspåret :)

    SvaraRadera
  3. Ja visst börjar man bli lite sugen på jul... Tror det kommer upp några tomtar här i helgen:-)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. jag läser vinteräpplen du hade hem åt mig och den är verkligen bra!

    SvaraRadera