tisdag 9 november 2010

Chokladfest

I helgen gick vår mini-chokladfest av stapeln och det var mumsigt gott! Jag hade ännu mera storslagna planer än vad det sist och slutligen blev.. men vi får skylla det på zumban.  På lördagen skuttade jag nämligen iväg på ett 2h:s zumbamaratonpass by  Patricia & Lotta i Kristinahallen och det var riktigt, riktigt bra!! 174 st var vi som var där och "shejkade" loss och det var fullt ös. Hoppas på mera sånt! Tur i lotteriet hade vi också (eller rättare sagt min mor) och vann ett gratis zumbapass.Lite lång väg att åka men när det är roligt så är det! :)

Dock åter till chokladen..slutligen blev det alltså..Chokladpaj med banan, Chokladbrownies med fetaost, Vitchokladkakor med hasselnötter, Varm Choko: Whittard of Chelseas 70% cocoa and raspberry samt Glöggen: Dufvenkrooks Xmas Delight (starkvinsglögg smaksatt med kakao)!!

Och kvällens vinnare tror jag blev : Chokladpaj med banan..mmm! Smakade precis som när man brukar sätta chokladbitar i banan och grilla eller sätta i ugnen. Lättlagat och himmelskt gott! Fast om man frågor sambon ligger nog Vitchokladkakorna högt i topp också! De som lämnade på kvällen försvann mystiskt dagen därpå ;)) ..och jag måste hålla med honom..de var riktigt bra de också! Chokladbrownisarna misslyckades lite. De skulle lagas i muffinsformar och jag hade dem lite för länge i ugnen så de blev inte kladdiga utan rakt av bara som muffins. Men kontrasten choklad- fetaost var det inge fel på trots att det låter lite udda! :)Får göra ett nytt försök..

Jag hade ännu tänkt mig  Chokladbiscotti med mandel och vitchoklad men det får vänta till lilla-julen då tiden blev knapp!Hade ju en riktig helkväll på fredagen också: cafébesök i chokladens tecken med en jobbarkompis,ett pass i simhallen samt bowling och tacobuffé med"klassen". Skoj! På söndagen tog jag dock igen mig med bastubad och zonterapi. Zonterapin skall jag strax återkomma till i ett inlägg. Ett litet motionspass på mossen blev det dock för att inhämta lite tranbär. Brukar slänga dem tillsammans med t.ex blåbär i smoothisar så blir det en riktig hälsokick!

Recepten samt andra smarriga choklad recept hittar ni som sagt i Himlagott med choklad o kladdkakor. Den är underbar! Ett tips som julklapp till er själva eller till en god vän!(eller så får ni smygfråga om nått recept :)

p.s Några har hört av sig om medlemskap i AC- Anonyma Chocoholisar. Trevligt!I vår klubb får man äta hur mycket man vill :))haha!

3 kommentarer:

  1. Mums....allt låter såå... gott. Choklad är verkligen en favorit.
    Och du är verkligen i form som orkade zumba på i två timmar. Jag är slut och svettig efter en timme. Men skojigt är det.
    Receptet på chokladpaj med banan så är jag nog lite intresserad av...
    Få se om snöovädret kommer i natt.

    SvaraRadera
  2. Oj, det var ingen dålig chokladfest! Motionerat har du också minsann och då kan man ju njuta friskt! ;o)

    SvaraRadera
  3. På den festen skulle man gärna varit med :)Det låter himmelskt gott! Banan och choklad är en bra kombination så jag kan tro att pajen var god.
    Ha det bra!

    SvaraRadera