lördag 1 januari 2011

Vikingamåltid

Blev ingen fin nyårsdukning för oss detta år..istället fick vi händerna och en kniv att äta med vid Solf Gästgiveri när vikingamåltiden skulle intas! Torka av händerna fick man på bordsduken eller grannen :))En bakad potatis, lax, kyckling, nötkött, griskött, ribs och majskolvar var det vi hade att äta och till måltiden skulle det intas "vikingablod" (lingonlikör) till fin sång!!

Här mumsar jag på ribsen!! 
Sambon också! Han har varit i slagsmål och tappat sitt ena horn..Haha! ;)
Klara, färdiga, gå!!

En riktigt fin kväll hade vi tillsammans med hela gänget (20 st)! Vi startade hemåt vid halv 11 tiden så vi var hemma i tid till att öppna "nyaårsskumpan" och kika in raketerna som skymtade över trädtopparna!


Nu skall vi njuta av en utedag med promenad och korvgrillning och sen ikväll väntar vi gäster!

Ha en fin början på det nya året!!

5 kommentarer:

  1. Det verkar som om konceptet är det samma som för tio år sedan när jag och de mina högg in! Torka på grannen etc. ;o) Ha en fin fortsättning på helgen och all lycka 2011! ♥

    SvaraRadera
  2. hahaha ser jätte skojit ut! Och se B fasnade på bild med;) Detdär är något jag skulle vilja prova på själv. Ha en godfortsättning på det nya året så tar vi nya tag nästa helg!

    SvaraRadera
  3. Hahaha - bilderna får mig att minnas festerna kallade "Midvinterblod" som vi hade när jag pluggade. Då var det öl i stora sejdlar och inte (gott) vin i vinglas som gällde!

    God fortsättning på det nya året!

    /Anders och Lena

    SvaraRadera
  4. Låter nog och ser likadant ut som då vi senast var på vikingamåltid. Men trevlig var det i alla fall. Frisyren var kanske inte det bästa då huvudbonaden togs av;o).
    God fortsättning på nya året! Kram!!

    SvaraRadera
  5. Tjena! Bra bild på gubben :-)
    Vi borde nog bestämma träff nu för annars blir det aldrig av. Jag föreslår: Lördagen den 22.1 hos hos. Vad sägs?

    Hälsn,Linda W

    SvaraRadera