söndag 9 januari 2011

Uppväxt på vilt..

..eller rättare sagt på Älgkött ..det är både jag och sambon. Och eftersom sambon jagar så är det fortfarande älgkött som råder här i huset.
Jag har en ny bokbeställning på gång nu och i den ingår förstås några kokböcker. Konstigt vore annat!! ;)Här i huset finns också några kokböcker/faktaböcker som kan anses vara sambons och de är bl.a. följande:









Jägarens nya kokbok-Gert Klötzke, Torsten Mörner
Morberg grillar-Per Morberg
Morberg jagar och lagar-Per Morberg
Bonniers stora bok om whisky-Michael Jackson


Idag skulle jag egentligen åkt med en kompis på långtur med skidor men vaknade imorse till plusgrader och regn!!.. (säkert första plusgraderna sen början av November)..så stannar på soffan med en bok istället! :)Igår kväll var vi och bowlade ett helt gäng och det var riktigt skoj!









5 kommentarer:

  1. Här har det också töat rejält sedan igår - helt otroligt, barmark där vi skottat så ordentligt!Morberg är faktiskt även en av våra kokboksfavoriter (och favoritprofilen bland kockarna i TV) - så även Arvid 4 år. Vi kuskade runt halva stan förra året för att herr Morberg skulle signera en kokbok åt vår lille parvel. Där står nu : Till Mitt yngste fan..." :-D
    Älgkött är vi inte uppväxt på, men vi har hittat till viltet alldeles själva (i kyldiskarna....)- så gott, så gott.

    Klamp, klamp. Nu gick Lena. Klamp, klamp. Anders kommer in: Kul att du har beställt Gavaldas bok. Jag har inte kommit så långt ännu, men den är bra. Ett antal udda existenser som korsar varandras vägar i Paris. Skriv gärna vad du tycker om boken när du är klar med den.

    Hälsningar
    Lena och Anders

    SvaraRadera
  2. Jag tror ju att du har en egen Morberg där i huset! Inte illa! Hoppas allt går bra med det nya! Nu är jag redo också! ♥

    SvaraRadera
  3. Mmm... älgkött är bland det bästa jag vet! Men tyvärr har jag ingen jägare i släkten ;O( Hoppas att detta slaskväder är bara tillfälligt! Klart skidorna ska testas ännu i vinter (blink,blink)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  4. ja regn å rusk...Älgkött är bra på många vis, det finns altid i frysen och dessutom är det gott! (men inte alla dagar går det att äta det,då får man läijdon)

    SvaraRadera
  5. Bra med händig kar i huset.
    Nu går det bra att åka på långtur med skidorna igen. För nu finns det massor med snö.
    Trevligt att vänta på bokpaket...
    Hoppas du trivs på ditt nya jobb. kram!

    SvaraRadera