torsdag 6 januari 2011

En eftermidda i pulkbacken och veckans choklad..

Jag har tillbringat trettondags-eftermiddagen i pulkbacken med mina två medkumpaner..lite korv hann vi också grilla i grillstugan!

"Chocoholicen" har lyst med sin frånvaro några dagar här på bloggen nu..det betyder dock inte att det inte funnits choklad i närheten ;) Efter ett intensivt december med jul o nyår blir det ofta så att luften som går ur en när "julbubblan" spricker. Dessutom har jag också bytt jobb nu och började på mitt nya jobb i måndags vilket det också gick åt mycket energi till. Jag har jobbat länge (8,5 år) som personlig assistent åt en tjej men nu har jag börjat jobba på ett dagis, vilket jag också är utbildad till.






I går kväll var vi ett gäng som träffades. Det blev god mat, prat o skratt!! Vi tjejer har startat en "bok-bytar-klubb"vilket innebär att vi ska ha träffar med jämna mellanrum och låna ut böcker till varandra.I går passade vi på med våra första byten och följande böcker fick följa med mig hem fram till nästa träff:

Svinalängorna-Susanne Alakoski
Snabba cash, Aldrig fucka upp-Jens Lapidus
Den beslöjade-Ruth Rendell
Ett fruset liv-Karin Wahlberg
Vad jag älskade-Siri Hustvedt

Där bland böckerna ser ni också en choklad som jag kom över igår. En Australiensisk vinchoklad (Shiraz) från märket farm by nature!Så här beskrivs det..discover the luxuriously rich combination of milk & dark chocolate teamed with juicy wine fruit infused with fragrant Australian wine. Den chokladen får vara försten ut i veckans choklad som kommer att vara tema under 2011. En choklad kommer att presenteras varje vecka.

Nu hoppas vi på ett fint januari med många fina upplevelser att se fram emot!

5 kommentarer:

  1. Så roligt ni måste haft i pulkbacken!
    Jag har riktigt abstinens efter lite uteliv nu.Förkylningen har tyvärr satt stop för det ett tag nu.
    Hoppas att trivs bra med nya jobbet!

    SvaraRadera
  2. Vad kul Ni verkar ha haft det i backen! Bokbytarklubb, det låter suveränt - ofta är det genom andra man får inspiration att läsa nya böcker. Anna Gavalda är en ganska ny bekanskap för oss, som vi blev tipsade om från en kompis (+ vår morgontidning som skrev gott om henne - 2 av 2 positiva kändes som en trolig hit. Det var det).

    //Lena och Anders

    SvaraRadera
  3. Oj va kul att få åka å pulka...Det har jag inte gjort på många år! Snart kanske vi kan åka du å jag och O.. Och då ska det vara korvgrillning och varm choklad!!!
    Oj va kul klubb du startat/är med i... Sådan skulle man ha!!!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Trevligt i Pulkbacken ni haft. Jag gillar mest att åka nerför... det är så tungt att pulsa upp igen.
    Många trevliga saker du har på gång, bok-bytar-klubb låter riktigt bra.
    Hoppas du kommer att trivas på ditt nya jobb.
    Ha det bra i snöovädret!! kram!!

    SvaraRadera
  5. Hej Jessica!
    God fortsättning!
    Trevligt i pulkabacken ... köpte en pulka här om dagen (!) till mitt barnbarn :) Kul ser det ut!
    Grattis till ditt nya jobb!
    Önskar dig också lycka till i mitt lotteri!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera