måndag 2 november 2009

Sovrummet


 Här kommer lite bilder från sovrummet eftersom denna vecka handlat om vila och sömn. Som ni ser så är det färgerna lila och rosa(cerise) som jag tycker om. Skorna som hänger runt halsen på nallen är mina allra första skor :) Det bor en och annan nalle här i huset faktiskt i olika rum så kanske en annan dag  får ni möta dem också;)

Lite  Feng Shui i sovrummet:

- undvik elektriska apparater
- ställ sängens huvudända mot en vägg så att man ser fönster o dörrar
- undvik takbjälkar o vassa kanter i taket ovanför sängen
- sov helst inte under snedtak
- rensa rummet från onödiga saker o möbler som samlar damm
- inred med mjuka, behagliga färger
- placera stolar o fåtöljer vid en vägg
- ha växter som renar luften o tillför syre
- vädra rummet ofta

3 kommentarer:

  1. Vackra färger och söt nalle :) KH

    SvaraRadera
  2. Se där så fick jag se det rosa och lila! Trevligt! Feng Shui skulle inte skada i mitt sovrum heller, men snedtak kan bli svårt. :o) A-L

    SvaraRadera
  3. Tack för senast!Jag har börjat feng shuia lite med..men det tar tid....för jag måste gå igenom allt som skall kastas och ges bort nu först....

    SvaraRadera