onsdag 27 oktober 2010

London, del 3







Att se på sevärdheter hörde också resan till och här ovan ser ni ett litet plock av de sevärdheter vi kilade förbi!

Det var verkligen ett myller av röda bussar och svarta taxin och det är verkligen något som sätter sin prägel på staden tycker jag. Ännu dagen efter att jag kommit hem tyckte jag mig se bussar o taxin som svischade fram på gatorna :)

Ena dagen var vi också i ett ärende till Brighton som ligger på den engelska sydkusten och är en typisk kuststad med en pir som sträcker sig ut i vattnet. På piren finns diverse åkattraktioner, godiskiosker samt spelhallar. Vi vandrade också runt i stadens smala gränder och beundrade. Vi fick en riktigt fin dag vid havet och vädret visade sig från sin bästa sida.


Shopping stod också på vår aktivitetslista och det blev längs Oxford Street samt i det nya, fina köpcentret Westfield som vi tillbringade shoppingtimmarna och del blev nog en del saker som fick följa med hem: bl.a tröja, handväska, 2 par skor, pyjamas etc :) Det är alltid roligt att kika in i butiker som vi inte har här hemma. Bershka har kommit att höra till favoriterna sedan jag upptäckte den i Barcelona förra hösten. Desigual är en annan favorit men tyvärr är deras kläder lite för dyra för mig. Men de är helt LJUVLIGA!! Kika in på sidan så förstår ni vad jag menar.  Jag har ett desigual plagg (en skjorta) som jag hittade på rea i Norrtälje i somras (otroligt nog!:) i samband med Gotlandsresan! Desigual är ett spanskt märke och det var också i Barcelona som vi upptäckte det.Hoppas på mera plagg därifrån i framtiden. Man blir riktigt lycklig av att vandra runt i deras butiker av alla färgkombinationer och mönster runtomkring en!!
Egentligen brukar jag inte börja tänka på julen så här tidigt men då jag besökte den fina butiken Paperchase
kunde jag inte motstå att köpa med mig några buntar julkort. De var helt enkelt för underbara! Lustigt var också att då man köpte korten gick också en del av pengarna från ena bunten till en insamling för att skaffa " hörselhundar åt döva personer". Det passade ju utmärkt med tanke på mitt jobb då mitt jobb inkluderar just hörselskada.
"The charity trains dogs  to alert their deaf ownes to sounds such as the alarmclock, telephone, doorbell or smoke alarm. .. Hearing dogs are trained to alert deaf ricipients by touching with a paw and then leading the person back to the sound source. ..."

Och härmed slutar också min berättelse om London resan!
-The end-

3 kommentarer:

  1. Jag vill också åka till London! Tänk att få shoppa där.
    Tack för en trevlig berättelse om er resa!
    Nu är det stormigt värre ute!

    SvaraRadera
  2. Intressant! Undrar om det skulle vara hälsosamt att släppa ut mig på shopping i London? :o) Tack för den fina reseberättelsen! Snart är det helg! ;o)

    SvaraRadera
  3. Ni hann med mycket i London! När vi var dit for vi kors och tvärs över stan för att hinna göra och se så mycket som möjligt :) Jag shoppade också fina julkort den gången!

    SvaraRadera