söndag 10 oktober 2010

På vandring mellan vass och butiker

En fin och solig höstdag blev det och då passade jag o Majsan samt Xavi med matte bl.a på att söka oss till Waterloo leden. Hundarna fick dock transporteras en liten sträcka genom vassen, annars var det full fart på dem. Sånt här är skojigt tycker de! :) En riktigt fin dag fick vi!!

Igår var det också meningen att jag skulle spenderat dagen i motionens tecken i en stad lite söderut men istället bar det norrut o motionera i butikerna i Vasa. Riktigt lyckad motion det också ;) Lite basplagg till garderoben och så en lite större svart handväska/bag att ha som handbagage. "Staden med de röda bussarna" resan närmar sig :))
Ikväll har jag umgåtts med mina kära vänner Äpple och Aronia. Dock inte i de här proportionerna som visas på bilden. Men jag bara "kastade i " lite som jag tyckte och det blev riktigt god saft. Fick frågan hur jag tyckte det smakade och svaret får bli..friskt och gott!! Tycker både äppelsmaken och eftersmaken av aronia framträder. Sockra får man göra enligt eget tycke o smak.

3 kommentarer:

  1. Vi hade också en glad hund med oss i dag :)
    Jag har fotat de vackra bladen på Aroniabusken i dag. Riktiga höstfärger! Några bär blev det tyvärr inte ännu i år.

    SvaraRadera
  2. Härligt du fick en sån fin dag! Låter nyttigt med saften där! Undrar när jag får testa! De är ju väldigt vackra löven på Aroniabuskarna vi fick i våras! Ha det gott!

    SvaraRadera