tisdag 26 oktober 2010

London, del 2

Min vän som jag besökte i London bor nära Paddington Station och då jag kom dit fick jag denna bok om Paddington (av Michael Bond) som en försenad födelsedagspresent av henne! Ljuvlig är den! Och det passade ju perfekt..
"Fifty years ago, a small bear from Darkest Peru  stowed away on a ship headed for faraway England. He arrived on Paddington Station with nothing but a suitcase, a half empty jar of  marmalade and a labelaround his neck that read `Please look after this bear`..."
-text lånad från boken-
Precis som Paddington fick någon som tog hand om sig, fick också jag en kär vistelse hos min vän!Vid ankomsten väntade också en smarrig chokladtårta ..:)
Mumsigt för en chokladälskare!! Och givetvis måste jag ju även ta reda på vad landet/staden hade att erbjuda i chokladväg och det blev ett och annat besök i några choklad butiker..
 Det blev bland annat choklad från Whittard of ChelseaThorntons samt Montezuma`s

Eftersom vi är inne på ämnet mat vill jag också passa på att igen nämna den goda lunchen som vi avnjöt i China Town en av dagarna. Vi åt alltså "dim sum" (kinesiska smårätter" och det är så otroligt gott!
Min min är kanske inte den vackraste :)..kanske är jag så koncentrerad av "pinnätandet" ..;)..vilket gick otroligt bra och jag klarade mig nästan hela måltiden med bara pinnar..skryt!! ..bara lite hjälp av gaffeln!!:))
Vi åt också lunch på en japansk restaurang och där fick jag dessa "pinnar". Enligt sed betyder det lycka om man ger "pinnar" åt någon!

Nu skall jag ta paus för ikväll, återkommer imorgon! Skall gå på en promenad med hunden och sedan skall jag avnjuta en stor kopp varm choklad från Whittard of Chelsea..mums!

..to be continued..

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig bok du fick.
    Ni har haft en riktigt härlig minisemester i London. Och ätit god mat, skicklig du är med pinnarna.
    Jag har också besökt London för jätte många år sen men minns hur trevligt det var där.
    Väntar med spänning på fortsättningen.

    SvaraRadera
  2. Åh så gullig han är Paddington! Trevligt att läsa om allt det goda du fick vara med om! Ha en bra Nalledag! ♥

    SvaraRadera
  3. Paddington är mysig :) Choklad, god mat och goda vänner - du kunde ju inte haft en bättre resa :)

    SvaraRadera
  4. Well I can understand the pictures anyway! haha :)

    Wish it could be this time last week again!!!
    MISS YOU.... come back soon!!!

    SvaraRadera