tisdag 5 oktober 2010

oktobergalleri

Lovade visa lite av de djur som finns omkring mig. Katten i det förra inlägget, som så vackert funderade över livet, heter Malte. Här ovan ser ni Melvin (den gråa katten) samt en söt gul katt som jag inte vet namnet på. Melvin och Malte bor hos min mor. Melvin är en norsk skogskatt och Malte har också skogskatt gener i sig. Kännetecknande för norska skogskatter är att de bl.a har tjock lång päls, tofsar i öronen, lång yvig svans samt stora tassar.
Xavi som bor tillsammans med min bror och J älskar att simma på sommaren och leker gärna långa stunder i vattnet. Hur roligt som helst att simma ut efter leksaker och gärna bita sönder dem sen också ;) Xavi är en Parson Jack Russell terrier.

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder på de söta djuren. Det är verkligen roligt med husdjur. Själv har vi katten Elsa som är svart.

    SvaraRadera
  2. Verkligen gulliga små djur! Hunden längst ner är ju verkligen fin! Apropå gårdagens firande fick vi kort av den personen i går! Föreläsningen lär ha varit bra så nu läser jag boken! Ha det! :o)

    SvaraRadera
  3. Så söta de var allihop! men jag gillar hundar mest, så Xavi blev min favorit!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilka fina bilder av dina djur!
    Vi har frassen Albin, men ibland sköter vi någons "barn" ;)
    Trevligt du vill tävla hos mej! Lycka till!

    SvaraRadera