måndag 29 mars 2010

Award

Fick en award från Lyckoslanten.

Ja, vad är det som gör mig glad..det är de små sakerna här i livet .. att njuta av våra 4 årstider och allt de för med sig, att upptäcka nya saker, upplevelser, god mat, vänner o familj, en bra bok, musik, motion ..ja, listan kan bli hur lång som helst..!!!

T.ex i veckan blev jag så glad när de två böckerna som jag beställt kom. Det var Leila Lindholms "a piece of cake" och Lisen Sundgrens "Lisens örtspa". :))


I Lisens örtspa ges tips på olika bad, skrubbar, badsalt, salvor och krämer osv som man kan göra själv av örter o andra enkla ingredienser. Boken är uppdelad enligt årstid och vad som är tillgängligt just då.  Vi är ju ännu kvar i vintern och man kikar ut på den snömängd som finns så blir att rikta in sig på det ännu en tid, eller vad sägs om granbad, apelsinbad,vaniljdoftande sockerskrubb,skogsfotbad, havrebad för händer,tall-och granolja, kakao ansiktsmask...... ser framemot mina spa-kvällar som jag skall börja med här hemma nu. Skall försöka få till 1 spakväll per vecka. Det skall också bli roligt nu de närmsta veckorna att börja fundera över vilka örter och blommor jag skall så !!

p.s känner på mig att det kommer att bakas ett och annat gott här inom närmast också.. :))..var dock lite pessimistisk idag eftersom jag hade känningar av gallbesvär men det börjar ge med sig nu..

3 kommentarer:

  1. Vi får väl se vad du hittar på här näst! Bra om du känner dig litet bättre och grattis till awarden! ;o)

    SvaraRadera
  2. Grattis till awarden! Leilas bok har jag men Lisens örtspa var ny för mig.Måste erkänna att jag väldigt sällan får till det med spakvällar...
    Hoppas att du har sluppit dina gallbesvär!

    SvaraRadera
  3. Grattis till awarden! Oj då, inte roligt med Gall besvär. Hoppas det har gett med sig.
    Här är det också dåligt med spa kvällar, tyvärr!

    Önskar dig en Skön och Glad påsk!

    SvaraRadera