söndag 14 mars 2010

Veckoslut

I helgen har jag gått på konsert och sett .."30 seconds to Mars"!! Och vem är då det..ja det har typ alla frågat som jag berättat åt!! :)Och svaret lyder..jo, det är ett av världens bästa bänd och jag har varit lycklig hela helgen..konserten var suverän!!!
Och var hölls konserten..här får ni en liten ledtråd..;)
 Förutom konserten blev det också fina chokladupplevelser under dagen..träffade bekanta på cafe och i saluhallen hittade jag underbart god handgjord "gojibärschoklad" från kultasuklaa.

Annars har helgen också bjudit på underbart vårväder och jag har hunnit med en del utflykter med skidorna, bl.a till en ö som finns här utanför. Brukar bli åtminstone en utflykt dit per säsong och det är härligt att följa skoterspåren överland och i vikarna på ön...
 Det är också perfekt skare för tillfället och det går att stiga på skidorna direkt på gården och åka iväg över åkrarna. Vi har en "mosse" alldeles bakom vårt hus också som inbjuder till härlig åkning för tillfället..toppen tycker Majsan också..som har full fart att hålla reda på alla fåglar..det är nästan så jag inte hinner med mellan tallarna..
 Efter en intensiv helg är det skönt att varva ner på söndagkvällen..
 ..och nej, detta är inte något drickbart utan bara min hemmagjorda ansiktsmask med avokado..:)

Ångbad

Fyll en balja med 2 liter kokande vatten och tillsätt en av följande ingredienser:
1-2 msk torkad timjan (hämmar bakterier o främjar sårläkning)
1-2 msk torkad koriander (motverkar infektioner)
1-2 msk torkade kamomillblommor (rengör o lugnar)

Lägg en handduk över huvudet o håll ansiktet över det ångande vattnet i 10-15 min. Badda ansiktet tort.

Fuktgivande ansiktsmask

Mosa 2 avokado och blanda med 1 tsk yoghurt och 1 tsk honung

Fördela i ansiktet. Undvik ögonpartierna. Låt masken sitta ca 15 min.  Skölj med vatten.

p.s jag använde bara 1 avokado och fick mer än tillräckligt

* Ha en bra vecka*

4 kommentarer:

  1. Du har hunnit med mycket över helgen.Jag tycker att min helg har gått så snabbt...
    För ca en vecka sen hade jag två fröknar här som hade spa och provade ansiktsmasker som först skulle tillredas i köket :)
    Ha en bra arbetsvecka !

    SvaraRadera
  2. Skönt att det var en bra konsert! Tror jag vet vilken ö du menar! Gurkor har jag haft många gånger i ansiktet, men aldrig avokado och det är ju heller aldrig för sent! Syns i morrn!

    SvaraRadera
  3. Jaa... du har verkligen hunnit med mycket över helgen. Härliga dagar har vi haft så det har säkert varit fint på skidturerna. Roligt att skida på skare. Ha de bra!

    SvaraRadera
  4. Verkar ha varit en bra helg! Kul när man får gå på en bra konsert! Det kan man leva länge på!
    Härliga vinterbilder också - du är ju jämt ute och åker skidor! Önskar att jag tog mig ut lite oftare, även om det bara skulle bli i elljusspåret...

    Ha en fin tisdag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera