söndag 7 mars 2010

..på tur runt Söderfjärden..

I går morse var det mysigt att duka upp frukosten i vardagsrummet framför tv:n för att se starten i årets Vasalopp. Det var nästan så det kändes lite att jag inte var där o trängdes med de 16 000 andra åkarna!! Något år skall jag också stå där vid starten i Sälen. :)) Sist o slutligen blev det en hel förmiddag jag spenderade i soffan för när jag väl börjat måste jag ju se hela loppet!! Sen bar det iväg till skidspåret för att träna inför kommande år..haha!!

I lördags var det också skidåkning för hela slanten då jag var på "skidtur runt söderfjärden"  i härligt vinterväder med strålande solsken. Vi startade den ca 30 km långa färden i Solf...

 Solen strålade då vi gav oss iväg i perfekta skidspår

Vid den första rastplatsen vi for förbi skulle det funnits möjlighet att grilla men nu hade vi just startat färden så vi kikade bara runt lite

Solen fortsatte att skina och det blev varmt..halvvägs blev vi också smått hungriga och en smörgåspaus passade perfekt!!

Nu hade vi kommit runt till Sundom och passade på att åka in vid Öjberget på lite varm choklad :) Där var det mycket folk i slalombacken och som pulkade och åkte skidor. Sedan var det dags att fortsätta färden mot Solf igen..

När vi startade från Öjberget hade dimman dragit in över land. Före vi var framme i Solf stannade vi till här vid fågeltornet för att ta oss en förtjänt eftermiddags fika :))

Vid Stundars blev det en hel del fotogaferande och sedan var det bara några kilometer var till sportstugan där vi startat vår färd.

Vi tackar för fina spår och jag rekommenderar verkligen denna tur om ni har en ledig dag!!

*Ha en bra vecka*

6 kommentarer:

  1. Jag tänkte faktiskt i går, när jag tittade på Vasaloppet, att det där är ju nästa lopp för dig nu.
    Fina bilder du tog när ni var på skidtur.
    Ha en bra arbetsvecka!

    SvaraRadera
  2. Otroligt, både vackert och... 30 km! En ledig dag? En ledig vecka! Fick med litet självironi där, igen...
    Veckan har ju börjat bra! :o)

    SvaraRadera
  3. oj jisses! 30km!!!Men ni (enligt bilderna) verkar ha haft en toppendag....hm nästa gång jag ser B ska jag ta ett allvarligt snack med honom. Funderade igår att gå med i facebook men gjorde inte det. Utan frågade M om han funderat på att gå med att i så fall går jag också med...NÄ säger han jag "bidar" ut B!!!!hahahaha
    Ha en fin vecka du med!

    SvaraRadera
  4. Vaov...30 km, det var inte illa det. Och jag som var så stolt då jag hade skidat 12 km, och skulle inte ha orkat mera.
    Jag är säker på att du klarar Vasaloppet med glans den dag du ställer upp.

    I dag har det varit takdropp och snön har smält.....såå kanske våren är på kommande.

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder! Ni måste haft en underbar dag!! 30 km...ingen tvekan om att du kan köra Vasaloppet nästa år!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Oj, vilka härliga vinterbilder du fångat!! Du har verkligen hittat många fina rutter att skida runt. Roligt med variation och inte bara dessa elljusspår.
    Ha det bra vännen! :o)

    SvaraRadera