tisdag 23 mars 2010

Upplevelser

Sitter o bloggar nu med lite bakgrundsmusik..för tillfället är det bl.a One republic-all the right moves som fått äran att spelas.Jättebra låt tycker jag! På tal om musik så måste jag erkänna att jag skaffat en Provinssi-biljett till sommaren, så nu skall jag se 30 seconds to Mars igen  :))) Beroende månne?? :) Absolut!! Vilken lycka att de råkar ha två spelningar här i landet så tätt inpå.

Något annat som jag är beroende av är "upplevelser".Jag vill så gärna att det skall hända något hela tiden och alltid har jag några planer på G.:)

På lördagen tog vi i alla fall upplevelsen hem till oss! 
Vi besökte ju Barcelona i höstas och både jag och B tyckte det var underbart med all den goda mat som fanns på restauranger och marknader.Mycket fisk och skaldjur blev det. När vi nu besökte Vasa i lördags hamstrade vi lite i butikerna och på kvällen ställde vi till med en riktig tapas fest här hemma. Det blev räkor, bläckfiskringar, chorizokorv, lufttorkad skinka, sallad och så tillredde B blåmusslor för allra första gången..mums!! En riktigt nostalgi kväll!

 På söndagen blev det också upplevelser och nostalgi då jag besökte Jakobstad. Tillsammans med vänner var jag bl.a på skidtur på isen ut till Mässkär, som är en forna lotsstation. Vädret var undebart och det blev en toppen dag!  
 

5 kommentarer:

  1. Mums!! Ser riktigt gott ut! Duktig att laga mat är ni!!
    Jag har aldrig varit till Barcelona ,kanske jag borde ändra på det.

    Trevligt då du skall på andra konserten med 30 seconds to Mars. Själv måste jag medge att jag inte känner till dem... Men jag skall forska i det.
    Bra då du inte åkte längre med tofflorna;))

    SvaraRadera
  2. Har glömt att fråga om du har köpt ny kamera? Det både ser och låter gott det där! Senast jag åt tapas var i januari. Fina bilder från Mässkär! Ännu en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Ett av mina trevligaste minnen från Barcelona är när vi (fyra damer) var ut och åt tapas!
    Kanske vi ses i solskenet i dag?!

    SvaraRadera
  4. följer glatt med din blogg efter att vi satte den som "favorit" på min dator, så nu hittar jag den. Ni är så duktiga på all matlagning och du håller igång på skidorna och tar fina bilder! :)

    SvaraRadera
  5. Snart är det fredag!väntar med spänning!

    SvaraRadera