fredag 26 februari 2010

Lov i friluftslivets tecken...

...ja det hoppas jag att det kommer att bli, och som ni ser på bilden här ovan hoppas jag på mycket skidåkande (om vädret tillåter). Jag fick i alla fall en bra start på lovet igår..först skiddag på jobbet och sedan på kvällen var det dags för det årliga "Månskensloppet" att gå av stapeln med start kl 20. Månen lyste dock med sin frånvaro, men vi fick i alla fall en härlig i tur i uppdragna skidspår i skogen med bara facklor längs spåret och pannlampan som vägledning :) Underbart!! Och väl hemma efterår smakade det gott med lite "kladdkaka" :))

Visar här lite bilder på några riktigt gamla skidor och stavar som jag har att stå och pryda i farstun..jag har på känn att de också kommer att användas under lovet...

*Ha det gott i helgen*

4 kommentarer:

  1. Hej! Det där med månskensloppet låter faktiskt mysigt! Idag har jag motionerat på stan med min yngste och det var motion! Är helt slut! ;o) Skön helg!

    SvaraRadera
  2. Det låter verkligen mysigt med månskensloppet. Men vilka fina skidor du har ! Jag har sökt efter riktigt gamla skidor (för dekoration) men jag har inte hittat några.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Javisst var det roligt att skida månskensloppet. Föret var lite trögt tyckte jag och så hade jag alldeles för mycket kläder påpaltad .
    Häftigt med de gamla skidorna.
    Trevligt sportlov!!!

    SvaraRadera
  4. Oj så mysiga skidor du har! Jag ändrade ditt namn på min blogglista till Jess är det okej?

    SvaraRadera