lördag 20 februari 2010

Mat- och vinter gott

Skidorna har fått vila lite i veckan efter förra helgens åkning och då var det dags för det här "fordonet" att träda fram! Det blev en lång sparktur tillsammans med hunden och då passade jag också på att fota lite objekt som finns här i byn...

Ibland kan man upptäcka fina vyer om man kikar omkring sig lite i närmiljön..


Tillbringade den här fredagen på ett litet annorlunda sätt än jag brukar med att känna mig lite villrådig då jag tillsammans med ett gäng vänner intog "den villrådiges middag" vid glasväxthusrestaurangen Linds Kök..www.lindskok.com. (för att fira min vän M:s födelsedag).Det är verkligen en speciell miljö i restaurangen med kryddor, växter, tomater osv som växer omkring en,. t.o.m citroner. Den villrådiges middag bestod av ca 20 rätter som plockades in med jämna mellanrum och man hade ingen aning om när det skulle ta slut, allt från fisk, skaldjur, kött, vegetariskt, tomat inspirerat förstås osv. Det var skoj! Och jag skojar inte då jag säger att vi åt konstant i 2,5 h :)))))

Lite citroner eller är det månne apelsiner ?? :)

Här nedan följer smakprov på lite god mat som ingick, men jag säger inte vad det är:)))


4 kommentarer:

  1. Gottigottgott ser det där ut. Växthusrestaurangen är bra, men har aldrig upplevt mig villrådig där. Borde testa det! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Den villrådiges middag har jag aldrig testat. Men man blir nog inte besviken när man besöker växthusrestaurangen. Senast jag var där var i somras så det börjar kanske vara dags för ett nytt besök.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. ja jag tror dig,på det stället kan man sitta en hel dag och äta...maten tar aldrig slut om man så önskar...Och fin miljö är det en riktig upplevelse!

    SvaraRadera
  4. Jag har också varit och ätit den villrådiges middag, jätte gott. Men blev alldeles för mätt. Allt var så gott så jag åt för mycket av alla rätterna.
    Fina bilder du visar från hem knutarna.
    Ha en bra helg i kylan! Brr...

    SvaraRadera