måndag 15 februari 2010

Mera skidåkning :)

Det värker lite varstans i kroppen idag, men det gör inget..det känns bara helt underbart efter gårdagen!! Då gick alltså den årliga Botniavasan av stapeln. Jag och ca 1000 andra ställde oss på startlinjen för att åka de 53 kilometrarna. Jag besegrade dem på tiden 4 h 11 min i ett alldeles, alldeles underbart väder med solen som värmde och i perfekta skidspår i Vörå och Oravais skogarna! Jag är verkligen jättenöjd! :)
Dock blev det också den här söndagen att "fotografera med ögat" :)..men bilden här ovan får symbolisera den härliga vinter som fortfarande råder!

Väl i mål kommen tyckte jag verkligen att jag förtjänade lite godsaker och dessa läckra "hasselnöts tryfflar" (handgjord chokladkonfekt från Österbotten) var perfekta! Å såååå goda! Mums! hemgarden

Igår var det ju också Vändagen och jag hoppas alla hade en trevlig dag!!

Detta fina hjärtefat kom i min ägo idag !! Det finns hos Cadora.


 
På lördagen var jag på vandring till detta ställe ute i skogarna och hade med matsäck med smörgåsar och varm choklad. Det var också en trevlig dag!

7 kommentarer:

  1. Ja du är verkligen värd choklad efter en sån bedrift i skidspåret !!

    SvaraRadera
  2. Ja, din kropp måste ha ropat efter chokladkalorier efter den där lyckade turen! ♥

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du är öm och styv i din kropp efter gårdagens skidning . Jätte duktig var du!!
    Vilket mysigt ställe du var på picknick till.
    Ha de så bra!

    SvaraRadera
  4. Ett stort GRATTIS till dig!Fasiken vad du är duktig!
    Efter den turen får man unna sig massa choklad...nå jag avnjuter ju den fast jag ligger på soffan. Märker att om du och jag skall ta dendär skidturen ska jag nog vara i mycket mera form än vad soffan ger mig!

    SvaraRadera
  5. Grattis!
    Blev inget lopp i år för min del, men kanske nästa år...
    Gojibär växer nu i Jeppis oxå, riktigt goda är dom!

    SvaraRadera
  6. Vad bra gjort att skida så långt,lite värk i kroppen efteråt påminner dig bara om hur bra du var :)Härliga foton!

    SvaraRadera
  7. Oj, vad bra gjort! Måste kännas härligt när man genomfört något sådant! Och det finns väl ingen gräns för hur mycket choklad man är värd efter en sån prestation;)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera