onsdag 6 januari 2010

Utmaning

Jag har fått en utmaning av Livet på Vestergård att visa hur jag förvarar mitt kaffe och te. Trevligt! När det gäller att öppna köksskåpen har inte heller jag något problem, där brukar det vara ordning och reda. Vad gäller andra skåp efterliknar de mera Monicas hemliga skåp i Vänner..hahaha..ni som sett serien vet vad jag menar :)))) Här har jag i alla fall plockat fram lite... och på samma gång får ni också möta Clara, Sara och Wilma...

I den här burken förvarar vi en del te..


Här i denna korg som brukar stå framme på bänken förvaras också en del te..


Vi är inte några kaffedrickare här i huset men det behövs ett litet lager till gästerna..:)

Jag skickar nu denna utmaning vidare till Karina och Xavi samt Livet på Riåkern


Snön ligger verkligen tungt nu och termometern kryper ner mot -27..men det är härligt med vinter och en lång och uppfriskande promenad med min vän C blev det i alla fall ikväll (hundarna fick dock lämna hemma denna gång)!

Idag har jag också besökt gymmet Vasa Sports Club på öppet hus. Tidigare ett år har jag också besökt Lady Line på ett liknande event. Det är ju inte rimligt att ha gymkort på gymmen i Vasa om man bor i Korsnäs. Men på båda dessa gym (säkert även andra) kan man betala en dagsavgift på 15 e och då får man hela dagen till sitt förfogande (ledda timmar, gymmet osv) vilket är ett bra alternativ. Då är öppet hus tillfällena ett bra sätt att kolla utbudet..
Idag deltog vi i BodyJam (träningspass med de coolaste movesen till den senaste musiken) samt Zumba. Det var riktigt roligt, trots att jag inte är så vidare rytmisk av mig :) Alltid roligt att pröva nya saker! Hittade även dessa: Bodybalance (perfekt blandning av yoga, tai chi samt pilates som gör dig fokuserad och lugn) samt Bodycombat (är ett pass med massor av kraft och energi där du kan leva ut dina kampsportsdrömmar och ha kul) som jag definitivt kommer att pröva i vår!!

3 kommentarer:

  1. Snygg förvaring :)
    Oj vad du har varit hurtig. Det där var en massa nyheter för mig, men jag kan tro att det var roligt.
    Vi ses!

    SvaraRadera
  2. Oj, jag har länge tänkt mig att försöka mig på gymmet. Dels för att jag tror det är ända träningsformen jag klarar av, hahah och för att fysioterapeuten vill det p.g.a mitt jobb....men ännu har det inte blivit...som vanligt!
    men du jag var och skidade igår....men jag får nog öva massor innan jag klarar att skida med dig!
    ha det bra!
    Anki

    SvaraRadera
  3. Den där utmaningen klarade du överbra! Jag borde ha tagit mina gosedjur till hjälp för att piffa upp det hela. Allt det där Zumba-Body har vi ju diskuterat och det går långt över mina sfärer1 ;o)

    SvaraRadera