tisdag 26 januari 2010

Tankar


Tog den här bilden för några veckor sedan och jag tycker faktiskt själv att det är en av de bästa bilder jag tagit! När jag ser den här bilden ser jag : en värld av möjligheter som öppnar sig och det är fritt fram att välja det jag själv vill!

När jag kikat runt på bloggarna här på senast har jag också bl.a mött uttryck som Carpe diem- fånga dagen, Crea diem- skapa dagen samt drömmar att göra det man tycker om! Om man tänker sig att man skulle sitta här på bänken med sina tankar tror jag man skulle tänka att allt det man vill skulle vara möjligt! !! Så känner jag det i alla fall!Vad tror ni?

Läste för ett tag sedan också om den citatstafett som Lyckoslanten skickade vidare. Här kommer mitt lilla bidrag som jag tycker stämmer så bra:
 "Det goda humörets hemlighet finns i små ting"
Jag hittade det här på ett kort som jag fick till min födelsedag. Ofta är det ju så att vi strävar efter de "stora sakerna". Så kan jag också själv ofta känna. Men visst är det så ibland att det bara behövs så lite för att vi ska bli glada: en snäll kommentar, en alldeles underbar dag ute, man känner att man lyckats med något, en god maträtt osv. Det kan vara så litet men ändå betyda så mycket! Det är det här vi borde sträva efter:  att leva här och nu och ta tillvara alla de små guldkorn som kommer i vår väg, så har vi snart en kappsäck fylld med guldpengar!!!

Här kommer i alla fall några guldkorn från mina senaste dagar:




Vi tillbringade flera timmar på söndag kväll på skridskobanan och med att grilla lite gott efteråt! Många skridskoerfarenheter och en vurpa rikare :)


Ikväll när jag åkte skidor var det så underbart ute..alldeles blått och månen som sakta lyste fram genom molntäcket!

5 kommentarer:

  1. Det var tänkvärda ord! Det är det lilla i vardagen man ska glädja sig över. Va' synd om man susar förbi och missar alla guldkorn på vägen!

    SvaraRadera
  2. Precis så är det! Det behöver inte vara stora saker som gör att man mår bra utan de är de små guldkornen i vardagen som betyder så mycket.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Ibland har vi så bråttom att vi inte njuter av de små gulkornen. Bara har de stora målen i sikte.
    Måste ta sig tid att stanna upp och njut! Och det ser jag att du har gjort över helgen.
    I kväll är det skönt att få vara inne från stormen.
    Ha de bra!!!

    SvaraRadera
  4. Oftast är det ju så, vi sicktar för högt och våra mål är höga...men det är ju faktiskt dom små som tar oss vidare.....

    SvaraRadera
  5. Ja, eller hur?! Choklad...Mmmm, kan inte leva utan!

    Din bild var verkligen helt underbar, förstår att du är nöjd!

    Det var ett jättebra citat. Lite det jag menar är vardagslyx - små saker som finns runt omkring oss som man inte får glömma bort att uppskatta och värdesätta.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera