onsdag 21 mars 2012

Friends

Snöskotertur

I februari hade jag besök av min väldigt goda vän från England. (som jag hälsade på hösten 2010) Som uppdatering kan jag tillägga att det nu är 22 år sedan jag fick det första brevet från henne.

Det blir väl mestadels att vi textar varandra numera men några gånger per år skickar vi brev till varandra och jag måste säga att det är en viss mysfaktor att slå sig ner o läsa ett brev i dagens tekniska värld!! Jag uppskattar det väldigt mycket. Det blir så mera personligt!  Därför var det väldigt trevligt att kika ner i postlådan idag :)

Den finska vintern visade sig från sin bästa och kallaste sida under de fyra dagar hon var här. Mätaren visade som kallast -32 grader när vi hämtade henne från tåget. :)

Mycket vintrigt program hann vi i alla fall med : snöskoteråkning, skidåkning, bada badtunna, pulkåkning, promenader samt ett besök till växthusrestaurangen! Vi åt Fazer, Marabou och Brunberg choklad (båda är lika stora chokladfantaster) och jag fick god choklad från Whittard of Chelsea som present..mmm! Dessutom åt vi läckerheter som fastlagsbullar (semlor), Runebergstårtor, smörgåstårta och köttbullar och "Älgkötts Bourguignon". 

Vår vänskapshistoria är väldigt speciell och trots att vi bara träffats 5 gånger på de 22 åren har vi lärt känna varandra väldigt bra genom breven och vi har många minnen och alltid väldigt roligt tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar