torsdag 15 mars 2012

Året som gick ..

Utsikt från köksfönstret en morgon i februari..
..och samma utsikt på kvällen!
Då är jag här igen lite över ett år sen sist, om man bortser från inlägget i höstas då sonen föddes. Ja, jag skall börja blogga igen har jag tänkt. Vad hände då egentligen under förra året?? En hel del : 

- Jag bytte jobb från att ha arbetat som personlig assistent / skolgångsbiträde åt en tjej under hela 8,5 år till att börja jobba på dagis, som egentligen ligger närmare min utbildning som barnträdgårdslärare.

- Jag blev gravid och sonen William Karl Alexander föddes den 27.9.2011.

- Jag och sambon köpte mina föräldrars hus (mitt barndomshem) dit vi flyttade i slutet av Augusti. Vi gjorde några lättare renoveringsarbeten. Nya köksinredningen lät dock vänta på sig till slutet av september (vår egen sena beställning) och blev insatt under de dagar jag var på BB :))

- Sommaren var otroligt varm o fin och jag som annars brukar älska att steka mig i solen gömde mig i skuggan och njöt med böcker o tidningar :)Trevligt besök av våra svenska släktingar hade vi också!

- Vi semestrade i Kalajoki i juli med gudsonen o hans föräldrar och enligt semsterlottdragningen (3 st resemålsönskningar hade vi vardera inom rimliga gränser) går årets sommarsemester till Åland!

- I maj var jag o tjejerna till Tallinn o spa:ade och hade det gott.

Det var året (januari-september) i stora drag. Nu har jag säkert glömt en hel del också men det tar vi en annan gång då!Vad jag och sonen pysslat med sedan han föddes tar vi vartefter:) Det blir väl en salig röra av sonen, huset, friluftslivet och chokladen!!

Det är samma jag..lika tokig i choklad fortfarande:))

5 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! Så roligt att se att det händer något på bloggen :)
    Du har haft ett händelserikt år.
    Jättefin utsikt från ditt köksfönster!

    SvaraRadera
  2. OJ, vad trevligt att du tog dig från botten i min blogglista!
    Jovisst, ett år går så snabbt!
    Och du har tydligen anledning att inte hinna med allt ;O)
    Fortsatt fina stunder med sonen o.a., samt chokladen :O)

    SvaraRadera
  3. Inlägg från dig säger man inte nej tack till! Det blir roligt att ta del av utöver fb. :o)

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt.....Välkommen tillbaks till bloggvärlden. Själv är jag inte den aktivaste heller men gör så gott jag kan.
    Mycket har hänt under året.En av de viktigaste sakerna är säkert sonens ankomst.
    Skall bli roligt att få följa din blogg igen.
    Kram Maj-Gun!

    SvaraRadera
  5. Det har verkligen hänt mycket! Visst är det en stor omställning att bli förälder? Fast efter ett tag landar man i det. Ibland undrar jag vad jag gjorde med all min tid innan jag blev pappa.
    Av utsikten att döma bor ni riktigt fint i ert "nya" hus.

    Hälsningar
    Anders

    SvaraRadera