måndag 30 april 2012

Björkarnas stad

Lägger upp en liten bild med Sverigekartan nu eftersom jag förra veckan var på besök till detta avlånga land. Närmare bestämt björkarnas stad Umeå var det vi besökte jag o sonen med resesällskap. Sverige är ju som ett andra hem för mig eftersom jag brukade tillbringa mina barndoms somrar hos min morfar i Västmanland . Sedan i tonåren var det torsdagsshoppingen till Umeå på sport- och höstloven som var en riktig hit :) De senaste åren har det mest varit Stockholm som gällt så det var riktigt roligt att vara tillbaks i Umeå. (12 år sen sist).


 Så det blev min o sonens första utlandsresa tillsammans och bra gick det!  2 fina dagar fick vi där! Att sova på hotell och äta hotellfrukost är ju närmast rena rama lyxen. :)) MUMS! Å shoppingen lyckades vi också bra med ;) Både jag o sonen fick lite nytt i garderoben, sonen bl.a Barbapapa kläder från barnavdelningen på Åhlens och jag fick mig ett par nya sommarbyxor och scarf i aprikost som jag tycker är riktigt fräscht nu i vår! Annars blev det ju mest handlat till sonen..lite leksaker, böcker o sånt som är mycket billigare där på andra sidan kvarken. Å sen då man är i Sverige så bara måste man ju bara dricka sockerdricka :)) 


Bra att köra bil gick det också..trots att vi kastade oss iväg utan både gps och karta. Studerade lite här på nätet kvällen före och skrev upp lite vägnamn ;) Men bra hittade vi både till Ersboda, hotellet och på stan :)) Endast lite läskigt var det på RG båten då vi skulle vinschas upp på däck med bilen på hemvägen då det var så mycket bilar. Som tur var behövde jag inte backa av båten :)


Några bilder fick jag dock inte tagna. Kanske visar lite grejer upp sig här i ett senare skede. 


Sambon har varit febrig o sjuk medans vi var borta och är fortfarande så får se om vi klarar oss. Sonen hade lite feber idag så bara att vänta och se. Blir inte så mycket firande över Valborg och 1a maj.  Lite struvor och mjöd skall jag i alla fall kalasa på :) Någorlunda varmt öär det ju också! Sparar firandet till helgen då vi skall grilla med gudsonen m familj om vi är friska!


Önskar er alla en fin Valborg och 1a maj!

3 kommentarer:

  1. Trist med feber då det är valborg - dessutom en solig sådan (har vi här åtminstone). Bil på färja - har aldrig kört själv, tycker att det är läskigt...Vinschas upp - låter tom värre än danmarksfärjorna!!!
    Hoppas att hela familjen kryar på sig!
    //Postgårdsromantikerna

    SvaraRadera
  2. Så roligt med lite utflykter i vardagen!
    Hoppas att ni är krya nu. Själv ser jag ut som om jag hade en apelsin innanför kinden - igen. Men nu var det sista tandop som tur är.
    Vi hörs!

    SvaraRadera
  3. Björkarnas stad, ja! Gjorde lumpen i Umeaå 85-86 och hann bli riktigt förälskad i staden. Och Lena är född där, så Umeå har definitivt en plats i våra hjärtan!

    /Anders

    SvaraRadera