lördag 14 april 2012

Om deckare

Med snön som vräker ner utanför fönstret drömmer vi oss bort mot sommaren! :)

Ja än är vi inte där, men den som väntar på något gott! :) Vårens fåglar i form av svanor, tranor, tofsvipor o storspovar hörs i alla fall här bland oss. På tal fönster får det väl kanske dröja lite med våren ännu..ni som läser min fb vet vad jag menar..102 fönsterrutor har jag som skall tvättas inom kort ;) Nå, imorgon skall jag köpa mig en ordentlig fönsterskrapa från ENJO så jag hyser stora förhoppningar till den ..haha:) Månne den tvättar fönstren alldeles själv :))

Så där annars har jag faktiskt mest gömt mig inomhus denna vecka i det ruskigt kalla vädret. Har stulit mig en stund i myshörnan med en bok ibland då tillfälle getts, då sonen sovit.  Har nämnt här tidigare att jag är väldigt förtjust i svenska deckare, bl.a Mari Jungstedt, Anna Jansson, Helene Tursten, Viveca Sten, Camilla Läckberg. Läckbergs "Änglamakerskan" var verkligen otroligt bra. Nu skall jag ge mig i kast med en finsk (finlandsvensk) författare jag fått tips om, som borde vara i likadan stil. Marianne Peltomaa heter hon. Handlingarna utspelar sig i Helsingfors med polisen Vera Gröhn som huvudperson. Det skall bli intressant läsning!

Sköna lässtunder önskar jag er också och så hoppas vi att vi snart går mot grönskande tider!!

4 kommentarer:

  1. Inte så skojigt med snön som kom men vi hoppas att den försvinner fort igen. Jag har också lyssnat på vårfåglarna.
    Jag tvättade insidan av de 12 fönster vi har i köket i veckan, utsidan får vänta ännu ett tag.Sen får jag väl ta ett rum i taget med resterande fönster...

    SvaraRadera
  2. Det här med fönstertvätt är ingen favoritsysselsättning. Det får vänta till litet varmare tider. Men du är kanske lika bra på det som att läsa deckare. Där slår du rekord, åtminstone bland dem jag känner! :o)

    SvaraRadera
  3. Jag går alltid och skjuter på fönster tvättandet...men sen då jag äntligen kommer igång går det nog bra.
    Det gamla städandet till midsommar sitter i mig ännu men jag börjar komma i från det....
    Kram Maj-Gun!

    SvaraRadera
  4. Jag var på Enjo party i tisdast.men jag har det mesta av det så det blev inte så mycket handlat. Visst är fönster rakan bra,tyvär tvättar den dok inte själv.
    Låter spännande med en finlansvensk deckarförfattare.meddela om den va bra så får jag prova =)
    /Annika

    SvaraRadera