onsdag 9 maj 2012

på väg mot friskare tider

William kikar in på er idag :)

Nej, vi klarade oss inte från flunssan William o jag. Jag har varit ordentligt förkyld men dock bara lite feber en dag.  Men eftersom jag mycket sällan är sjuk och verkligen mycket sällan har feber, säker 5 år sedan sist, kändes det på. Och William som inte tidigare varit ens lite förkyld under sina 7 månader fick ordentlig förkylning med f krupp på det så vi hamnade att åka till sjukhuset och stanna över natten där och vi fick medicin. Pust, pust..så det är typ det som det handlat om de senaste veckorna då jag inte synts till här. 

Men nu börjar vi bli friska o tar nya tag i våren som vissa dagar visar upp sig från sin ljuvliga sida (idag e det dock regn och rusk). Men i går var det helt ljuvligt och hundratals tussilagon lyste upp vägen här och spovarna (som jag alltid tjatar om ;) sjöng så  fint!! :) Och Lantliv, Lantliv Mat & Vin samt Hembakat  har kommit ut med nya nummer. Mina favoriter.  Och nu fick jag just upp ögonen på en ny kokbok som såg helt ljuvlig ut på en fd kollegas blogg också :)) Sen har jag också några andra nya kokböcker på G. Den senaste i raden som jag skaffat mig är Matiga sallader av Caroline Hofberg. Sallder är alltid trevliga att fixa till på sommaren. Såhär års brukar jag alltid börja läsa min kokböcker som romaner ..haha..och så inväntar vi sommaren och grillsäsongen. Sambon surfade just runt för en ny maffig grill :))  Fast det har ju blivit lite annorlunda det här med maten sen Willliam föddes..man har inte riktigt haft lika mycket tid att fixa o trixa i köket o har man haft tid har man inte hunnit få det att fastna på bild ..men, men..  nuförtiden får man ju också jaga sonen runt huset med jämna mellanrum också när han smiter iväg :))..men drömma börjar jag i alla fall om sommaren, trädgårdsland, picknickar, grillkvällar osv :)


4 kommentarer:

  1. Oj vilken söt figur ta väl vara på tiden!Ulrika

    SvaraRadera
  2. Härligt foto!
    Skönt att ni frisknat till. Den är inte så långt borta sommaren så visst får man börja drömma :)

    SvaraRadera
  3. åååå va gullig bild.han är ett riktigt charmtroll W! Glad jag är att höra att ni börjar bli krya nu! Blev rejält skrämd.
    Ja här är sommar drömmar och grillkvällar också i ens tankar..men snart mycket snart! Och du glöm inte mig och O då du ska ut på picknick ;)
    / Annika

    SvaraRadera
  4. Vad söt han är, William. Usch då hamna på sjukhus lät inget vidare, krupp har vi sluppit, har ingen riktig koll på vad det egentligen är.
    Grilla är något vi faktiskt har lovat oss själva att försöka ge oss på i sommar - vi är urusla, vilket gör att vi ogärna provar. Vilket är en olycklig kombination om vi någonin ska bli bättre.

    Önskar er en fin (och friskare) helg.
    //Lena

    SvaraRadera