söndag 20 maj 2012

med doft av rosmarin

Det var så mitt inlägg skulle heta i veckan. Men då jag skulle starta datorn på tisdag morgon hände ingenting. Sambon konstaterade på kvällen att strömkällan gått sönder. Vi har inte hunnit skaffa ny ännu så nu kör vi med en gammal dator, och av någon anledning går det inte att lägga upp bilder till bloggen ??!! Och jag som riktigt ansträngde mig i lördags o fotade middagen men lammstek o rosmarin klyftpotatis. :) Var på promenad på dagen med en vän och hon skickade med en planta rosmarin hem och rosmarin klyftpotatis hör till mina favoriter. Ja, rosmarin är den bästaste av kryddor :)


Sen har veckan bara flugit iväg. Och nu i helgen har det jobbats en hel del här, både inne och ute. Igår började jag att fixa i rabatter, ställa fram trädgårdsmöbler osv. Fast ännu skall terassen o möblerna oljas. Det är mycket jobb på våren.  Idag har vi också påbörjat potatisland och trädgårdsland.  Jag fortsätter att drömma om trädgårdslandet :)..nu också genom den underbara boken grönt! av Karin Eliasson som kom med posten. Med boken kom också en påse  Black cherry tomatoes (chocolate). Den skickade jag hem med sambons syster till växhuset. (de odlar tomater, gurkor och paprika). Får se vad det blir. :))


Idag har jag också haft paparazzi i köket från firman vi beställde köket från. ;)Skall själv också lägga upp lite bilder från köket här på bloggen bara jag får det att fungera. Vi bjöd i alla fall på hemgjord vitchoklad-daim glass och det var sååååå gott!! Jag åt 3 portioner!! :))


Verkligen härligt när det börjar grönska nu! Underbart att bo på landet!! Fast ibland skulle det inte va helt fel att bo lite centralt  också...med ett litet bageri i närhet med nybakat bröd om morgnarna, ostar, charkuteier, tårtor..hmm..;)) bara springa iväg o hämta :)

Ha en fin vecka!

3 kommentarer:

  1. Jag har redan tittat in i ert kök via facebook. Jätte fint!! Där blir det säkert massor med god mat och olika chokladrätter gjorda.
    Ja...ett bageri att besöka på morgonen skulle verkligen inte vara dumt...
    Ha det bra! Kram Maj-Gun!

    SvaraRadera
  2. Du får lägga in foto på lördagens middag så fort ni får datorn tillbaka. Det lät väldigt gott, jag gillar nämligen också rosmarin.Jag har tillbringat dagen ute med att ränsa bland blommor, jordgubbar och hallonbuskar. Något trädgårdsland blir det inte här eftersom jag faktiskt inte är så förtjust i att ränsa...

    SvaraRadera
  3. Tiden är inte riktigt med mig nu märker jag!
    Har missat det ena och det andra. Men jag pratar ofta om dig har jag märkt - nästan som om du ännu fanns bland oss i kollegiet.
    Hoppas att allt ordnar sig med datorn! Hörs sen! ♥

    SvaraRadera