söndag 30 maj 2010

..en liten paus..

Det blev en liten paus i bloggandet de senaste veckorna..det vackra vädret gjorde sitt och jag njöt bl.a av långa cykelturer i de ljumma sommarkvällarna. Den här veckan har det varit mycket program samt att jag drabbats av lite allergitrötthet men nu har jag kommit på plats framför datorn igen. Kallare väder till trots igen, är det en underbar natur som möter oss nu..



För mig är det också nu bara 1 vecka kvar till semester, del 1. Då skall jag bara slappa, äta gott o läsa böcker har jag tänkt. Samt besöka ett pop-kalas och en festival :) Fram till midsommar skall jag vara ledig. Semester del 2 kommer i augusti och då är det medeltidsveckan på Gotland som står i tur!

På samma gång är det nu också dags att ta förväl av min arbetsplats i lågstadiet där jag tillbringat de senaste 6 åren och i höst är det spännande tider som väntar när jag skall börja jobba i högstadiet! :) Jag har ju lovat att jag skall cykla till jobbet också innan jag slutar så vi skall se hur det blir med det nu under veckan ;))

Vi har köpt en ny kamera också så nu är jag i startgroparna med att lära mig den..rabarbern och äppelträdet har fått vara fotograferingsobjekt idag..
Det är bara att njuta nu av den underbara sommar som är på väg :)

När jag var till Stockholm lyckades jag också få tag i den kokbok som jag sökt ett tag "Kryddan i maten-året om med kryddor, örter och recept" av Sylvia Danielsson och den är alldeles underbar med beskrivningar av olika örter samt underbara bilder och recept. Något att njuta av under semestern :)

Ha det gott !!

4 kommentarer:

  1. Så du har lovat cykla till jobbet. Oj då..det blir några kilometer det;o). Hoppas vädret visar sig från den bättre sidan då.
    Vi är många här i Pörtom som kommer att sakna dig. Men vi träffas väl på vattengymnastiken i höst??
    Fina foton du har tagit med din nya kamera.

    Lycka till på cykelfärden!!!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder med nya kameran! Cykla går säkert bra! En dag i varje fall! Klart att det är tråkigt att du får börja högstadiet och jag i ettan, men livet är orättvist! ;o) Skojar! Kommer ju att sakna dig!

    SvaraRadera
  3. Hur ska vi klara oss utan dig!? Men jag hoppas så klart att du får det riktigt bra i högstadiet!
    Du får passa på och cykla någon av de närmaste dagarna när det kommer att vara fint väder.

    SvaraRadera
  4. Jätte fina bilder din nya kamera tar. Börjar skratta lite över det för som du sa det blir en dyr gotlandsresa...(vissa önskar sig ny bil och andra redaskap till resan alltså M) så du har nog rätt!
    Cykla en fredag ifall du är dö trött dagen efter. och lycka till!

    SvaraRadera