måndag 10 maj 2010

Njuter av tillvaron

Efter en mycket intensiv vinter och vårvinter har det nu blivit lite mindre programpunkter om kvällarna och jag njuter av att strosa omkring ute på gården...och i helgen var det ett och annat som började smyga sig fram..

..bl.a denna cykel intog hedersplats vid gårdsinfarten. Så småningom  skall den också få lite blommor på pakethållaren. :)

Nu börjar också lite blommor smyga sig fram! Gräsmattan är fixad men ännu finns det jobb kvar i blomrabatterna. Fast jag är ju inte så noga med det där..gillar det lite vildvuxna= ett annat sätt för att erkänna att jag är lite lat av mig när det gäller trädgårdspysslande ;) Sitter hellre o latar mig i solstolen med en bra bok :)
 När det gäller mat är jag dock alltid med..hamburgare är ju ett bra alternativ till en snabb måltid att fixa till hemma..och nyttiga alternativburgare finns ju.. med egengjord biff på älgfärs, rucola sallad, ost, tomat, persilja och ruisbröd blev det här riktigt läckert och gott vid kvällens middag!!

På söndagkvällen var det otroligt fint vid villan. Havet låg alldeles spegelblankt när solen började sjunka ner och svanarna simmade sakta fram.

Idag har jag växlat till mig kronor för i helgen bär det iväg till vårt västra grannlands huvudstad..

3 kommentarer:

  1. Jag kunde gärna komma en gång till
    till den vackra staden du ska besöka :)
    Vilken cykel!Kanske möter jag dig någon morgon på den ;0)
    Det blir finfint med blommor på den. Skulle gärna ha en gammal variant själv!

    SvaraRadera
  2. Bra att du har cykeln i grinden så vet jag var du bor om jag kör omvägar! ;o) Mumsigt bröd och vacker svanbild. Ingen sommar utan svanar!

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag avis....skall du också åka till Stockholm. Jag skulle också gärna komma med och vandra i Gamla Stan.
    Vilken häftig cykel, det blir säkert läckert med blommor på pakethållaren. Sån skulle jag inte tacka nej till.
    Ha en trevlig helg over there!!!

    SvaraRadera