fredag 30 oktober 2009

Vecka 7: Ge dig sömn och vila


Ja, det var verkligen vad jag behövde denna vecka!
 - se till att vila och sova mycket
-kom i säng tidigt alla kvällar
- avslappning

Vecka 7 har dröjt på sig på grund av att jag varit ut på mycket trevligheter :)de senaste veckorna och har haft ett rätt intensivt program. Så när jag nu denna vecka fick möjlighet att verkligen slappna av och ta det lugnt var det som om jag skulle bli helt oooootroligt trött och bara lämnade på soffan:).. (fast träningen har jag nog skött ändå!!:).. men det var väl vad min kropp behövde just nu! Fast det gäller ju att hitta en jämnvikt i det hela så att jag kommer ihåg att slappna av och få tillräckligt med sömn alla veckor. Det är faktiskt min svaga sida det här med avslappning! Jag är en sån person till naturen att jag gillar när det är fart och fläng och mycket program på G! Jag vill hinna med ALLT!!

Men den här veckan har jag som sagt verkligen tagit det lugnt och i fortsättningen skall jag försöka få in en halv timmes avslappning per dag+ att jag from denna söndag skall börja köra min "yoga for beginners" dvd regelbundet!!!!!!! (detta lovar jag mig själv nu)

Avslutade också arbetsveckan med ett besök till simhallen denna eftermiddag, vilket jag också har gjort några tidigare fredagar, och detta är något jag skall försöka med även i fortsättningen så ofta som möjligt. Det är verkligen skönt att avsluta med några längder i bassängen och att få rå om sig med bastu, hårinpackning och skrubb. Lite SPA-lyx känsla och så är man laddad inför fredagsmyset ;)

Har också hittat ett litet tips i iform nr. 15/2009 som passar bra efter simhallsbesöket:
 (billigt och använd gärna ekologisk citron:)

Citrusbad mot oren hud
"pressa saften ur en citron i en liten kopp vatten och badda ansiktet. Doppa t.ex. en bomullstuss i blandningen o låt rikligt med citronvatten rinna ner över ansiktet. Skölj efteråt och badda huden torr"

Sanna Ehdin skriver "pauser, vila och sömn är bland de mest underskattade aktiviteterna i dagens samhälle. Det är en njutning att släppa taget en stund, koppla av, vila och hämta kraft. Vi är gjorda för detta och behöver det för att må bra"

1 kommentar:

  1. Oj vad du har hunnit uppdatera här och ja, jag vet att du har vilat och simmat och det är beundransvärt! Orkar inte ens tänka tanken, vilket är illa! :o) A-L

    SvaraRadera