söndag 19 september 2010

Höst i skärgården

Vilken härligt fin höstdag vi fick idag och jag hade turen att få tillbringa den tillsammans med orangea bär och en god vän. En liten roddtur, havtornsplockning och picknick var alltså det som stod på agendan idag. Det var underbart varmt och fint i "skären"!! Gårdagen tillbringade jag mest inomhus i butiker då jag passade på att piffa upp höstgarderoben lite..det blev lite ett som annat..en riktig shopping dag! Hoppas få piffa upp garderoben lite senare i höst också då jag tillsammans med en annan god vän skall besöka "storstaden med de röda bussarna". Det ser jag fram emot..då får jag också träffa min vän C som bor i den staden. Det är 9 år sedan jag träffade henne sist och vi firar ju 20- års jubileum som brevvänner/vänner i år!!

Äpplena har också hängt fina o vackra o väntat på att omhändertas..


..ja det är mycket man skall hinna med så här på höstkanten och jag tycker veckorna bara springer iväg!!Såg det var ett tag sen jag bloggat sist!
Visar här också de senaste två böckerna som landat hos mig.. Smak av Gotland som jag skrev om tidigare och så Blomstrande måltider av Åsa Swanberg. Den sistnämnda är verkligen en jättehärlig bok med smarriga recept som innehåller kryddor, örter och blommor. Hösten är den tid på året som jag riktigt tycker om att fixa i köket på så roliga tider att se fram emot nu. Så behöver man inte bekymra sig om mörkret som faller på :)

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag i skärgården du fått. Och garderoben förnyad i går. En givande helg du haft!
    Träffade din reskompis i kväll och hörde om era planer, det blir säkert jätte kul. Och vilket jubileum att få fira 20 år som brevvänner, inte illa!
    Och nya böcker har du skaffat, kommer säkert att bli många smarriga rätter du bjuder på.
    Ha en bra arbetsvecka!

    SvaraRadera
  2. Men vilken fin helg i min kära skärgård! Du har många hemligheter du, men jag råkar känna till vissa resor! ;o) Tycker det är intressant med den fina brevvännen! Ser fram emot att få höra om den resan! Ha det gott nu! ♥

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket fint man möts av här!
    Det låter som om ni hade en fin dag i skärgården.
    Shoppat kläder har jag inte gjort på länge. En sån dag vore inte dumt :)
    Så roligt att åka till staden med de röda bussarna och vilket jubileum ni har att fira!
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  4. Jag ser också framemot den kommande resan ;) Ses! Sandra

    SvaraRadera