lördag 17 april 2010

Vår

Det har varit lite paus i bloggvärlden för min del den senaste veckan..har varit mycket program. 

April hör ju annars inte till min favoritmånad heller. Jag tycker förstås att det är skönt med vårsolen som lyser ibland och man känner förhoppningar inför sommaren. Men jag tycker inte så mycket om allt det dammiga som kommer fram när snön smälter. Fast i morse då jag var ut på promenad med hunden hörde jag flera storspovar som flög fram över åkrarna och då blev jag riktigt glad..storspoven är en av mina favoritfåglar och jag älskar att lyssna till dem under vårkvällarna....!

Bild från nätet

Konstaterade också i morse att jag fortfarande verkade leva kvar i vintertid här i bloggen..men eftersom det ju just nu inte finns nå vackra gröna bilder här utanför ..bjuder jag på lite bilder från hemmet i stället.



3 kommentarer:

  1. Jag har också hört spoven på mina hundpromenader. En morgon såg jag fyra hjortar som stod och åt på en åker. Fäljande morgon var de en grupp harar på en annan åker, en ekorre som sprang över vägen före oss,katter som spänt iakttar oss för att se vart vi tänker gå och så detta fågelkvitter som man blir så glad av. Jag tycker det är så skönt med dessa morgonpromenader när man kommer nära naturen :)

    SvaraRadera
  2. Mitt liv tycks vara alldeles för intensivt för att ens höra min favorit jämte tranan, alltså storspoven! Jag får flytta jobbet utomhus. :o) Men jag är ju glad att du har hört den!
    Jag har köpt hjälmar idag åt x-antal små vänner, så nu är det inte mycket kvar av dagen, men något ska jag väl hinna med! Många mjukisar där! Ha en skön helg! ♥

    SvaraRadera
  3. Javisst är det härligt med alla vårtecken. Men i dag är de som bort blåsta, snö på morgonen och jätte kall vind. Sitter och har det bra här för datorn.. inga måsten att vara ute.
    Snart bär det iväg till Malax på sista gymmet för i vår. Ha en skön söndag!!

    SvaraRadera