tisdag 20 april 2010

Årets första tussilago

Har egentligen inget speciellt på hjärtat ikväll..skickar bara en liten hälsning från eftermiddagens promenad..
ja, årets första tussilagor hittade jag längs vägkanten. Det är verkligen en härlig känsla att promenera nu med alla tranor, svanor, tofsvipor och storspovar som finns runtomkring en på åkrarna..för att inte nämna alla småfåglar som kvittrar glatt ! Lyckas inte hålla lätena på dem åtskilda trots att jag tränat flitigt under några veckor!! ;)

3 kommentarer:

  1. Härligt med vårtecken!! Fast det går långsamt fram, tycker jag. Din tussilago är riktigt fin.
    Kanske du också fick vara med och tävla i fågel läten;0). Tror inte det gick det bästa för sonens klass. Men det är verkligen svårt med fågel läten.
    Några av de vanligaste känner jag igen...tror jag.
    Ha en fortsatt bra vecka!!

    SvaraRadera
  2. Nu får jag bege mig till det ställe där jag brukar se tussilago! Undrar om ni är före er tid där du bor! :o)

    SvaraRadera
  3. Å vad jag har spanat efter tussilago på mina promenader, men ännu har jag inte sett den. Flera av min små vänner har dock rapporterat om att de sett den :)

    SvaraRadera