fredag 21 augusti 2009

Höstinspiration


Satt ute i trädgården och åt middag ikväll. Bäst att passa på när det ännu är varmt (trots att det blåser en aning). Det blev smörgås med sallad, avokado, räkor och hallon. Jättegott! Och så hallonsaft att dricka av årets hallonskörd. Jag tycker mycket om att kombinera bär med den salta maten! Som tips till goda sallader kan jag nämna dessa två:
*sallad, körsbärstomat, kycklingstrimlor, avokado och hallon
*sallad, gula körsbärstomater, kräftstjärtar el räkor och blåbär

När jag handlade mat idag hittade jag Amelias höstnummer i tidningshyllan. Hittade fullt med recept och tips i den att satsa på framöver..!Det är så många som inte tycker om hösten. Själv så tycker jag att efter en sommar med mycket uteliv kan det vara skönt att tända ljus när mörkret faller på och med gott samvete kunna slöa i soffhörnet med en bok och lite varm choklad;) Självklart blir det också många promenader längs slingrande stigar i skogen på väg mot nya upptäckter...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar